۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۳۸۷۶۰
حزب‌الله:

امام خمینی، معامله قرن را 40 سال به تأخیر انداخت

امام خمینی، معامله قرن را 40 سال به تأخیر انداخت
رییس شورای سیاسی حزب‌الله اعلام کرد، امام خمینی با انقلاب خود چهل سال «معامله قرن» را به تأخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید ابراهیم امین السید» رییس شورای سیاسی حزب‌الله اعلام کرد، پس از رونمایی آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود، مرحله جدیدی از درگیری و نزاع آغاز شده است.

السید گفت: قرار بود معامله قرن بر پایه پیروزی‌ها بر لبنان، پیروزی بر ایران پس از جنگ با عراق سپس بر پایه سقوط سوریه عملی شود اما این اتفاق نیفتاد. آمریکایی‌ها دیگر یک گزینه بیشتر نداشتند اینکه به صورت یکطرفه و در نبود طرف فلسطینی گزینه خود را تحمیل کنند و این نشان دهنده شکست و ناتوانی است.

السید ادامه داد: امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران معامله قرن را چهل سال به تأخیر انداخت و مانع از تحقق آن توسط آمریکایی‌ها شد؛ وی چهل سال به جهان فرصت داد تا در محاسبات خود بازنگری کند و در جایگاهی شایسته برای مقابله با اسراییل و پروژه آمریکایی قرار بگیرد.

رییس شورای سیاسی حزب‌الله در ادامه گفت: مقاومت در لبنان نیز مانع از آن شد که آمریکاییها و اسرائیلی‌ها بتوانند معامله قرن را محقق کنند.

ترامپ در هشتم بهمن ماه از طرح خود رونمایی کرد و از آن زمان تا کنون فلسطینی‌ها دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زده‌اند. پنجشنه هفته گذشته کرانه باختری و قدس شاهد چندین عملیات مقاومتی در رد این طرح بود که طی آن شانزده نظامی اسرائیلی زخمی شدند و چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

سازمان آزدیبخش فلسطین سندی شامل ۳۰۰ مورد نقض قوانین بین‌الملل در طرح ادعایی صلح آمریکا آماده کرده است و قصد دارد همزمان با سفر رئیس تشکیلات خودگردان به نیویورک، آن را میان اعضای شورای امنیت پخش کند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات