۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۳۸۴۴۹

معترضان دفتر محلی حزب آزاد ملی لبنان را آتش زدند

معترضان دفتر محلی حزب آزاد ملی لبنان را آتش زدند
شماری از معترضان درهای دفتر حزب مسیحی « آزاد ملی» به رهبری «جِبران باسیل» را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری رسا،  شماری از معترضان امروز درهای دفتر حزب مسیحی « آزاد ملی» به رهبری «جِبران باسیل» وزیر امور خارجه پیشین لبنان، در شهرک حلبا در شمال این کشور را شکستند و سپس این دفتر را آتش زدند.

معترضان دلیل این اقدام خود را برخورد نامناسب محافظان «زیاد اسود» نماینده مجلس و عضو فراکسیون «لبنان قوی» وابسته به حزب آزاد ملی با آنان،عنوان کردند.

برپایه این گزارش، جوانان معترض خسارت های مالی به دفتر حزب یاد شده وارد کردند و علیه رییس و نمایندگان وابسته به آن شعار دادند.

شمار دیگری از جوانان روبروی دفتر حزب آزاد ملی در طرابلس در شمال لبنان تجمع و سعی کردند به آن حمله کنند و وارد آن شوند  اما نیروهای نظامی و انتظامی مانع شدند.

پیش از این و در بیست و چهارم آذر ماه گذشته نیز معترضان دفتر حزب المستقبل به ریاست «سعد حریری» نخست وزیر پیشین و نیز دفتر حزب آزاد ملی در شهر عکار در شمال لبنان را آتش زدند.

«میشل عون» رییس جمهوری لبنان در شهریور سال ۱۳۸۴ خورشیدی در یک نشست خبری در شرق بیروت خبر تاسیس حزب سیاسی "آزاد ملی" به رهبری خودش را اعلام کرد. اکنون رهبری این حزب به عهده "جبران باسیل" متحد وی است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات