۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۳۸۸۱۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مواضع آیت الله طبرسی مردم را به سوی امام و مطالبات رهبری سوق می‌داد

مواضع آیت الله طبرسی مردم را به سوی امام و مطالبات رهبری سوق می‌داد
حجت الاسلام صادقی با بیان این که آیت الله طبرسی همواره در مسیر امام و رهبری حرکت می‌کرد، گفت: رهنمود‌های ایشان مردم را به سوی امام و مطالبات رهبری سوق می‌داد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت ارتحال آیت الله طبرسی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله طبرسی از شاگردان علمای بزرگ قم بودند، گفت: همراهی با نهضت انقلاب، امام راحل و مردم یکی از ویژگی‌های برجسته این عالم وارسته بود.

وی با بیان این که آیت الله طبرسی در بسیج مردم برای دفاع از نهضت انقلاب بسیار کوشا بودند، افزود: ایشان در بسیج مردم برای حضور در صحنه‌های انقلاب و همچنین انقلابی شدن مردم ساری بسیار نقش مؤثری داشتند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: آیت الله طبرسی پس از انقلاب اسلامی مورد اعتماد امام راحل واقع شدند که با حکم ایشان به عنوان امام جمعه مرکز استان منصوب و چهار دهه در سنگر امامت جمعه مشعل هدایت مردم مازندران بودند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهنمود‌های آیت الله طبرسی (ره) مردم را به سوی امام و مطالبات رهبری سوق می‌داد، گفت: بعد از رحلت آیت الله روحانی نیز با عنایت رهبری ایشان به نمایندگی ولی فقیه در مازندران منصوب شدند و تا امسال در این سنگر حضور داشتند که متأسفانه بیماری مانع تداوم خدمت ایشان شد.

وی با اشاره به این که مردم شریف مازندران نیز به این شخصیت بزرگ اعتماد و چند دوره ایشان را به نمایندگی خود در مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند، ادامه داد: ایشان اعتماد مردم، امام و رهبری را به عنوان سرمایه اصلی زندگی خود به همراه داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله طبرسی (ره) بنیانگذار و مؤسس مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری بود، افزود: این مدرسه علمیه یک مجموعه بسیار فاخر است که در سال‌های اخیر جذب طلبه در این مرکز آغاز شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که آیت الله طبرسی (ره) همواره مایه وحدت بودند، ادامه داد: در مازندران همه سلایق ایشان را قبول داشتند و همه معتمدین به نظام و ولایت با ایشان دوست بودند.

وی با تأکید بر این که از کلام و تصمیم آیت الله طبرسی (ره) در طول این سال‌ها هیچ اختلاف و تشتتی در استان به وجود نیامد و همواره مایه وحدت بین علما، مردم و سلایق سیاسی بودند، گفت: این عالم خدوم و مجاهد در خدمت به مردم و انجام وظایف قانونی خود نیز به هیچ وجه کوتاهی نداشتند./۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات