۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۳۸۷۳۲

۲ روز عزای عمومی در پی ارتحال آیت الله طبرسی در مازندران

۲ روز عزای عمومی در پی ارتحال آیت الله طبرسی در مازندران
در پی ارتحال آیت الله نورالله طبرسی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در مازندران دو روز عزای عمومی در استان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، در پی ارتحال آیت الله نورالله طبرسی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در مازندران دو روز عزای عمومی در استان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و احمد حسین زادگان، استاندار در پیام مشترکی ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی در راستای تکریم و تعظیم شخصیت فاخر و بزرگ عالم و مجاهد انقلابی، زنده یاد آیت الله نور الله طبرسی، روز‌های یکشنبه ودوشنبه، بیستم و بیست و یکم بهمن ماه ۹۸ را در استان مازندران عزای عمومی اعلام کردند.

این گزارش می افزاید؛ آیت الله طبرسی، عصر امروز پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم وارسته از سال ۱۳۵۹ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان امام جمعه ساری منصوب و چهل سال عهده دار این جایگاه مهم بود.

آیت الله نور الله طبرسی همچنین بعد از رحلت آیت‌الله هادی روحانی، نماینده اسبق، ولی فقیه در مازندران در سال ۱۳۷۸ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان مازندران منصوب شد که دهم آبان ماه امسال به دلیل بیماری از سمت خود کناره گیری کرد.

بر اساس این گزارش، آیت الله طبرسی که چهار دهه امامت جمعه مرکز استان و همچنین دو دهه نمایندگی ولی فقیه در مازندران را عهده دار بود  عصر امروز در سن 79 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

این گزارش می افزاید؛ نهادهای حوزوی، شخصیت ها، مسؤولان و دستگاه های اجرایی مازندران ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفتند./950/ت303/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات