۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۳۸۸۹۳

مجموعه ​«تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» نقد می‌شود

مجموعه ​«تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» نقد می‌شود
مجموعه «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» فردا در سرای اهل قلم خانه کتابد نقد و بررسی می شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، چهارجلد از مجموعه «تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» در سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب معرفی و بررسی می‌شوند.
این‌مجموعه با هدف بررسی رخدادهای تاریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده و می‌کوشد تصویری جامع و دقیق از آن برهه ارائه دهد. در بخشی از مقدمه این مجموعه آمده است:
«مجموعه پیش‌رو با بهره‌گیری از انبوه اسناد و مدارک در صدد تبیین نحوه پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های امام خمینی (ره) و ملت ایران در راه غلبه بر موانع و سوانح داخلی است. سیر و روند پیروزی، استقرار و تحکیم نظام در این مجموعه به خوبی تبیین شده است.
فشرده‌سازی مطالب، مستند شدن بسیاری از مطالب به اسناد و منابع معتبر، ارائه گزارش‌های توصیفی و تحلیلی وقایع، مطرح نمودن اطلاعات مختصر و مفید از شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف از ویژگی‌های این مجموعه است. البته نقدهایی را نیز می‌توان به این مجموعه وارد کرد.»
جواد منصوری ناظر علمی این‌مجموعه، محمود فاضلی منتقد و محمد آسیابانی به‌عنوان دبیر نشست در جلسه نقد و بررسی مجموعه مذکور حضور داشته و درباره آن سخنرانی می‌کنند.
این‌مراسم فردا دوشنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود./998/


میثم صدیقیان
ارسال نظرات