۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۸۹۴۷

الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه مقرهای امنیتی ایجاد کرد

الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه مقرهای امنیتی ایجاد کرد
بسیج مردمی عراق در مناطق مرزی این کشور با سوریه به منظور در هم کوبیدن تروریست های داعشی و جلوگیری از نفوذ آنها مقرهای امنیتی و دیده بانی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای تیپ ۱۳، مقرهای امنیتی منظم را در اطراف شهرک القائم در غرب استان الانبار برای مقابله با نفوذ عناصر داعش به خاک عراق راه اندازی کردند.

در این بیانیه تأکید شده که ایجاد این مقرها و مواضع جدید در تقویت و تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه و مسیر دسترسی دو کشور بسیار کارساز بوده است.

مرزهای سوریه و عراق در استان الانبار به ویژه شهرک مهم و راهبردی القائم عمده ترین و مهمترین کانون نفوذ عناصر گروه تکفیری - تروریستی داعش به خاک عراق است.

برخی مقام های عراقی هفته گذشته از افزایش ورود عناصر داعش از گذرگاه های مرزی سوریه در استان الانبار و منطقه القائم خبر دادند.

فعالیت باقی مانده های گروه تروریستی داعش در چند ماه گذشته به سبب اوضاع نابسامان سیاسی و اجتماعی عراق رو به افزایش نهاده است.

منابع نزدیک به مقام های امینتی عراق پیشتر خبر داده بودند که دستکم هشت هزار تروریست داعشی همچنان در این کشور و به صورت هسته های خفته حضور دارند.

عراق سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را جشن گرفت، اما با این وجود تحرک های کور و جسته و گریخته باقی مانده این گروه تروریستی هنوز ادامه دارد./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات