۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۸۷۲۴
حجت الاسلام قبانچی:

توطئه های آمریکا در عراق با شکست مواجه شده است

توطئه های آمریکا در عراق با شکست مواجه شده است
امام جمعه نجف تأکید کردکه آمریکا هزینه های بسیاری صرف کرد تا ملت عراق را با ملت ایران دشمن کند، اما حاصل همه تلاش های این شد که مردم عراق «کلا، کلا آمریکا» شعار سر دادند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف در مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک امت بود، گفت: ایشان قهرمان، سیاست، مبارزه، دیانت و فضائل اخلاقی بود.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی مورد اعتماد همه علمای بزرگ بود، ادامه داد: از حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای برگزاری این مراسم بزرگ تشکر می کنم.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی قدرت پیدا کردن دین و ملت ها است، بیان کرد: دشمنان مطرح می کردند که دین دیگر توانایی اداره بشریت را ندارد، اما انقلاب اسلامی این خیال باطل را نابود کرد و با سر دادن شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی دشمنان را عقب راند.

امام جمعه نجف اظهار داشت: در عراق بعد از رژیم بعث دو گزینه رو به روی ما بود؛ یکی اینکه از استکبار جهانی تبعیت کنیم و دیگری این که در برابر دشمنان بایستیم و به استقلال سیاسی و ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر انتخابات برسیم؛ مرجعیت و حوزه های علمیه عراق گزینه دوم را انتخاب کردند و خواستار نظام سیاسی مستقل شدند.

وی با بیان اینکه ما موفق شدیم در میان مذاهب و حزب ها و گروه ها و افکار مختلف عراقی وحدت ایجاد کنیم، گفت: امروز اگر می خواهیم آزاده زندگی کنیم باید خود را برای رویارویی با استکبار جهانی آماده کنیم؛ امروز باید خط مقاومت را انتخاب کنیم و مردم عراق این خط را انتخاب کردند.

حجت الاسلام قبانچی عنوان کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه و نابودی قدرت مقاومت داعش را به وجود آورد تا با اعلام خلافت اسلامی شیعیان را نابود کند، اما ملت عراق با تکیه بر مکتب امام حسین(ع) این توطئه را خنثی کرد.

امام جمعه نجف با اشاره به اینکه امروز ترامپ با سفر به عربستان ریاست کنفرانس ملت های اسلامی را بر عهده می گیرد تا آبروی از دست رفته خود را بازگرداند، افزود: ما در فتنه اخیر دشمن در عراق پیروز شدیم و ملت عراق در بغداد حدود 3 میلیون نفر فریاد زدند آمریکا باید از عراق بیرون برود.

وی خاطرنشان کرد: گروه های حشدالشعبی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به سرعت به وحدت رسیدند و در مقابل خطر بزرگی که عراق را تهدید می کرد به صورت واحد ایستادگی کردند؛ مجلس این کشور نیز به سرعت طرح خروج آمریکا از عراق را تصویب کرد و این از برکات خون شهدای بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

امام جمعه نجف با بیان اینکه بدون شک آمریکایی ها با ذلت از منطقه خارج خواهند شد، یادآور شد: شهید سلیمانی در مقابل فتنه داعش و فتنه های داخلی عراق ایستادگی کرد و شر بسیاری از توطئه های بزرگ را از سر ملت های منطقه دفع کرد؛ آمریکا هزینه های بسیاری صرف کرد تا ملت عراق را با ملت ایران دشمن کند، اما حاصل همه تلاش های مذبوحانه اش این شد که مردم عراق شعار سر دادند «کلا، کلا آمریکا».

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه امروز مردم عراق از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خط می گیرند، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی های خود به ملت عراق اعلام کرد اجازه ندهید بیگانگان در امور داخلی تان دخالت کنند؛ ما با تبعیت از این سخنان خروج آمریکا از منطقه را خواستار شدده ایم و آمریکا نیز اعلام کرده است که ما از عراق خارج می شویم، اما اجازه بدهید این خروج محترمانه باشد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات