۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۹۵۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسان زاهد نسبت به دلبستگی‌های دنیا بی رغبت است

انسان زاهد نسبت به دلبستگی‌های دنیا بی رغبت است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسان زاهد نسبت به دلبستگی‌های دنیا بی رغبت است، گفت: تنفر از حق خطرناک‌ترین بیماری قلب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: تنفر از حق خطرناک‌ترین بیماری قلب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نتیجه تنفر از حق مبتلا شدن به شرک و شک خواهد بود.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) ابراز کرد: حضرت قلب سلیم را معنا می کنند و می فرمایند: قلبی سالم است که پروردگار را ملاقات کند و جز خدا کسی در آن راه پیدا نکند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: همچنین فرمودند: هر دلی که در آن شرک و شک باشد آن دل از سلامتی برخوردار نیست پیامبران و اوصیای آنان توصیه داشتند نسبت به دنیا بی رغبت بوده و اهل زهد باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان داشت: انسان تا زهد نداشته باشد نمی تواند از شرک و شک در امان باشد؛ رسیدن به مقامات معنوی تنها با زهد در دنیا میسر می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه چیزی مهمتر از زهد در عالم دنیا وجود ندارد، گفت: زهد کمترین چیزی است که در عالم دنیا یافت می شود؛ اکثر مردم زهد را دوست دارند اما خودشان زاهد نیستند.

آیت الله ری شهری خاطرنشان کرد: تمام اولیای الهی اهل زهد بودند برای همین به مقام وحی و کرامت نائل شدند. انسان تا به دنیا بی رغبت نشود امکان ندارد به قلب سلیم دست یابد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات