۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۹۶۸
نماینده ولی فقیه در کاشان خطاب به مسؤولان:

فرصت کوتاه خدمت به مردم را از دست ندهید

فرصت کوتاه خدمت به مردم را از دست ندهید
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه در آیات و روایات رسیدگی به فقرا و نیازمندان سفارش شده است، گفت: فرصت کوتاه خدمت به مردم را که مانند ابر زود گذر است از دست ندهید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای زکات شهرستان کاشان و ائمه جمعه شهرستان‌های شمال استان اصفهان با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: عید نوروز جزء سنت‌های کهن ملت ایران در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: در ایام نوروز زندگی مردم نوسازی و بازسازی می‌شود و افراد متمکن وسایل و دکور خانه را تعویض و از پوشاک نو استفاده می‌کنند، اما محرومین و فقرا به ویژه فرزندان و کودکان آن‌ها تنها نظاره گر تغییر و تحولات زندگی و ظاهری افراد متمکن جامعه هستند.

آیت الله نمازی گفت: پوشیدن لباس‌های نو کودکان خانواده‌های متمکن برای کودکان نیازمند دارای عوارض روحی و روانی و آثار منفی بسیاری است که اعضای شورای زکات باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه قبل از فرا رسیدن سال جدید نیاز‌های فقرا و محرومین جامعه را باید تامین کرد، افزود: فعالیت در عرصه زکات خدمت بزرگی به انسان و جامعه است و خداوند خدمت به هم نوع را خیلی دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه در آیات و روایات زیادی رسیدگی به فقرا و نیازمندان سفارش شده است، گفت: بعد از فرایض واجب الهی هیچ عملی و هیچ حسنه‌ای بالاتر از گره گشایی از کار مردم نیست.

وی گره گشایی از کار دیگران را کار خدا دانست و اظهار داشت: حضرت موسی (ع) در مکالمه خود با خدا از او سؤال کرد اگر مانند انسان روی زمین مجسم شوید چه کاری انجام می‌دهید، خداوند می‌فرماید، می‌گشتم هرکجا کاری روی زمین مانده باشد آن را بر می‌دارم، از این رو گره کشایی از کار دیگران کار خدایی است.

آیت الله نمازی گفت: از کار کردن برای مردم خسته نشوید، چرا که امام صادق (ع) می‌فرماید، یکی از نعمت‌های الهی بر انسان حوائج الناس و مراجعه مردم برای حاجات خود به شما است که این توفیق بزرگی است.

وی با بیان اینکه ما در میدان عمل باید اثبات کنیم حکومت اسلامی استوار بر فرهنگ اهل بیت (ع) و مکتب اهل بیت (ع) می‌تواند جامعه را اداره کند، عنوان کرد: مشکلات موجود در سیستم اداری کشور مردم را خسته و مأیوس و به اعتقادات مردم آسیب می‌زند.
 
آیت الله نمازی اظهار داشت: کار فعالان در عرصه شورای زکات عبادت است و کار شما در صفحات عمل شما ثبت و ضبط می‌شود و باید مراقب باشید تا فرصت خدمت به مردم را که مانند ابر زودگذر است از دست ندهید./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات