۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۳۵۷۶۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آمریکا مهمترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است

آمریکا مهمترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است
آیت الله نمازی از آمریکا به عنوان مهمترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه یادکرد و گفت: براساس برخی منابع آمریکایی، آمریکا ۱۶۵ هزار سرباز در ۱۵۰ کشور جهان مستقر کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قیام مسلمانان را در سراسر جهان، عراق، افغانستان، پاکستان، اردن، فلسطین و حتی در واشنگتن و لندن به دنبال داشت.

وی افزود: گرچه این مصیبت تلخ بود، اما آثار و برکاتی زیادی داشت و یک انرژی در جهان اسلام ایجاد کرد که همه را به حرکت واداشت.

آیت الله نمازی ادامه داد: نقش نخست مبارزه سردار قاسم سلیمانی در مقابله نظامی با آمریکا، شکست توطئه‌های این شیطان بزرگ، درهم پیچیدن تومار داعش و نجات ملت‌های منطقه است.

به گفته وی هدف آمریکا و اسراییل وصل کردن کشور‌های عراق و سوریه به رژیم صهیونیستی بود که موفق نشدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار بزرگی در بیداری امت اسلامی در جهان داشت که نه تنها خیزش امت اسلام در ایران بلکه همه ملت‌های آزاده جهان را بیدار کرد.

وی اضافه کرد: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی از سوی دیگری باعث شد غیرت امت اسلام و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به جوش بیاید و در مقام انتقام بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله موشکی به پایگاه بزرگ نظامی آمریکا در استان الانبار عراق پاسخ بسیار محکمی داد.

آیت‌الله نمازی گفت: سیاست آمریکا این بود که اطلاعاتی از منطقه مورد هدف قرار گرفته بیرون درز نکند، اما کم‌کم معمول شد با اصابت ۱۳ موشک به هدف‌ها در این پایگاه نظامی، تلفات سنگینی بوجود آمده است.

وی تصریح کرد: البته هدف رزمندگان اسلام کشتن نیرو‌های آمریکایی نبود بلکه دادن گوش مالی به ترامپ رییس جمهوری آمریکا بود که براساس آمار اعلام شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حمله نظامی بیش از ۲۰۰ نفرکشته و ۸۰ نفر از نظامیان آمریکایی به هلاکت رسیدند که آمریکا آرام آرام، اعلام خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان حمله موشکی تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه بزرگ آمریکا در عراق را بیانگر تحقیر دولت آمریکا و ذلت این دولت خبیث دانست و گفت: بر اساس اظهار نظر اندیشمندان آمریکایی هیچ کشوری تاکنون جرات چنین اقدامی علیه آمریکا را نداشته است.

وی همچنین اظهار داشت: مدیر مطالعات دفاعی اندیشکده آمریکایی پس از اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی عراق، هشدار داده است که جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت موشکی شده است.

آیت‌الله نمازی افزود: موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن چنان رعب و وحشتی در آمریکایی‌ها ایجاد کرد که به گفته مقامات آمریکایی خود ترامپ در یک نطق کوتاه ۵۸ بار به لکنت زبان افتاد و با صدای ضعیف و لرزان اعلام کرد به دنبال واکنش نظامی با جمهوری ا سلامی ایران نیستم.

وی در ادامه طرح استخراج نظامیان آمریکا در منطقه را از دیگر دستاورد‌های شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و تصریح کرد: مجلس ملی عراق تصویب کرد که نظامیان آمریکایی از این کشور خارج شوند و این مهم آرام آرام شروع شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از آمریکا به عنوان مهمترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه یاد کرد و گفت: براساس برخی منابع آمریکایی، آمریکا ۱۶۵ هزار سرباز در ۱۵۰ کشور جهان مستقر کرده است.

وی همچنین با اشاره به شهادت جمعی از هموطنان و جان باختن شماری از اتباع خارجی در فاجعه هواپیمای مسافربری اوکراین با ۱۷۹ سرنشین، یادآور شد: این حادثه شیرینی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را به کام مردم کشور، تلخ کرد.

آیت‌الله نمازی در ادامه جاری شدن سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در اثر این سیل ویرانگر خانواده‌های زیادی آواره شدند که باید همه مردم ایران و به خصوص کاشانی‌ها در ارسال کمک‌های مورد نیاز، اقدام کنند.

وی به فرماندار کاشان پیشنهاد کرد با تشکیل ستاد پشتیبانی از سیل با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، نسبت به ارسال کمک‌ها به خصوص مواد غذایی و وسایل گرمایشی اقدام کند.

آیت الله نمازی همچنین به مردم کاشان و آران و بیدگل توصیه کرد: با پرهیز از اختلافات، رویایی و درگیری در این منطقه، زمینه مشارکت حداکثری را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کنند.

وی انتخابات را نوعی امتحان الهی عنوان کرد و گفت: انسان‌ها بر اساس تکلیف شرعی، فقه و اخلاق انتخابات باید باهم تعامل داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: داوطلبان انتخاباتی ضمن آنکه به معرفی خود به لحاظ سابقه علمی و انقلابی بودن می‌پردازند، نباید به دیگران بی‌احترامی کنند، چون به لحاظ شرعی درست نیست و این گونه حرکات در شان یک انسان مسلمان و انقلابی نیست.

وی با اشاره به اینکه همه واجدان شرایط رای دادن باید در پای صندوق‌های رای گیری حاضر شوند، تاکید کرد، بر فرد فرد واجدان شرایط رای دادن واجب شرعی است که در انتخابات مشارکنند.

آیت‌الله نمازی گفت: شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک موضوع حقوقی است و از نظر فقیهی مانند نماز خواندن، باید تمام واجدان شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کنند که البته نماز واجب عینی و شرکت در انتخابات واجب اجتماعی است.

وی افزود: انتظار آن است که ملت شریف ایران به پیروی از ولایت فقیه در انتخابات مشارکت کنند و با کوبیدن سیلی سیاسی محکمی به چهره ترامپ، ادعا‌های او سرکوب را کنند.

لازم به ذکر است راهپیمایی حمایت ازمؤلفه‌های اقتدار و صلابت نظام و سپاه پاسداران و تکریم شهدای سانحه هوایی و انزجار و نفرت از آمریکای جنایتکار پس از اقامه نماز از مصلای بقیه الله الاعظم (عج) تا مسجد امام رضا در بلوار امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات