۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۳۹۵۴۸
آیت الله علم الهدی تبیین کرد؛

ویژگی های نماینده مجلس| مانند حاج قاسم را به مجلس بفرستیم

ویژگی های نماینده مجلس| مانند حاج قاسم را به مجلس بفرستیم
امام جمعه مشهد گفت: مومن، انقلابی، شجاع، جهادی و کارآمد بودن از معیارهای یک نماینده مجلس شورای اسلامی از دیدگاه رهبری است که شهید حاج قاسم سلیمانی چنین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشار به مصادیق تقوا در زندگی خانوادگی، گفت: کفالت در خانواده بر عهده مرد و مدیریت زندگی برعهده زن است.

وی با بیان این که چرخه تربیت در خانه مبتنی بر دو اصل آرامش و عشق است، اظهار کرد: تربیت و پرورش واقعیتی نیست که با تعلیم و آموزش، امر و نهی، انذار و ارعاب صورت گیرد بلکه تربیت مسأله خودجوش در خانواده است و خانم خانه به عنوان مدیر آموزشگاه تربیت در خانه باید زن و مرد با اخلاق پرورش دهد و چرخه تربیت را در خانه راه بیندازد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تأکید پیامبر(ص) به نیکی کردن به مادر، ابراز کرد: خداوند عشق بسیاری در وجود مادر نسبت به فرزندان نهاده است چون این عشق ابزار تربیت است، مادر باید از این عشق استفاده کند و فرزند خود را تربیت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با قدردانی از مردم جهت شرکت باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن و بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی گفت: «پیروزی انقلاب سخت به وجود آمد اما بدانید که سخت تر از آن پیروز ماندن انقلاب است.»، در این 41 سال انقلاب حوادث و فراز و نشیب در زندگی شما مردم به وجود آمد و شما مقاومت و پایداری داشتید که خیلی سنگین بود و خیلی زحمت کشیدید اما بدانید که چهل ساله دوم سخت تر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمن در چهل ساله اول انقلاب می خواست بر کشور مسلط شود و سرنوشت شما را ملعبه مطامع خود قرار دهد اما در چهل ساله دوم بود و نبود دشمن به وجود یا نبود انقلاب بستگی پیدا کرده است بنابراین در چهل ساله  انقلاب دوم سخت تر است.

وی به اهمیت مجلس یازدهم نسبت به دوره های قبل اشاره و ابراز داشت: ما ده دوره مجلس را پشت سر گذاشته ایم اما هیچ کدام به اندازه مجلس یازدهم خطرناک تر و موثرتر نیست چون دشمن به مرحله ای رسیده است که با ناوگان و تهاجم نظامی نمی تواند انقلاب ما را از بین ببرد بنابراین به هر وسیله ای متوسل می شود که از جمله ورود به مجلس از طرق عوامل داخلی است.

آیت الله علم الهدی اهتمام شورای نگهبان را در تأیید صلاحیت افراد صالح متذکر شد و اظهار کرد: نهاد مقدس شورای نگهبان دورازه دموکراسی را نگهبانی می کند تا عوامل دشمن نتوانند در مجلس وارد شوند اما آن چه خطرناک تر است، این است که دشمن از کسانی که در مجلس راه می یابند یارگیری کرده و عامل برای خود بتراشد و این در دست شما مردم است که انتخاب کنید چه کسی وارد مجلس شود و چه کسی نشود.

امام جمعه مشهد به اهمیت نقش مجلس اشاره و بیان داشت: مجلس از دو جهت نقش خطیری دارد، یکی این که ما به مجلسی نیاز داریم تا با با قدرت بیاید و این مشکلات معیشتی مردم را حل کند و نیز مجلسی می خواهیم که قوی باشد و بدون ترس و با شجاعت در مقابل استکبار جهانی بایستد و با او مبارزه کند.

وی شاخصه های نماینده مجلس شورای اسلامی از دیدگاه رهبری معظم انقلاب را برشمرد و ابراز کرد: مومن، انقلابی، شجاع، جهادی، کارآمد بودن از معیارهای یک نماینده مجلس شورای اسلامی از دیدگاه رهبری است که شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی است که این 5 خصوصیت را دارا بود، کسی را به مجلس بفرستید که مانند حاج قاسم باشد.

آیت الله علم الهدی در ادامه به خصوصیت کسانی که مردم نباید بگذارند آن ها وارد مجلس شورای اسلامی شوند، اشاره و اظهار کرد: غیر انقلابی بودن، زاویه داشتن با رهبری، چشم داشتن به اروپا و غرب گرا بودن، عدم اعتقاد راسخ به نقش حاکمیت دین در اداره کشور، تبیعیت گزینشی از ولایت فقیه و براساس منافع خود تبعیت کردن، مرعوبیت و وادادگی در برابر استکبار، ترس داشتن از آمریکا، رزق مملکت را در دست آمریکا دانستن از ویژگی های کسانی است که نباید اجازه ورود آنها را به مجلس داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نداشتن روحیه انقلابی، تلاش برای مذاکره به آمریکا، موضع منفی نسبت به حضور ایران در جبهه مقاومت، ترویج و اشاعه نمی شود و نمی توانیم، نفوذ پذیری و بی توجه به خط نفوذ دشمن، خویشاوند سالاری و باند بازی، ولنگاری فرهنگی و لاابالی در برابر منکرات از ویژگی های کسانی است که باید با قدرت در برابر آن ها بایستید و نگذارید چنین کسانی وارد مجلس شورای اسلامی شوند که کاری از چنین مجلسی بر نمی آید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات