۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۳۹۷۱۷
اطلاعاتی تکان‌دهنده از جنون آدمکشی آمریکایی‌ها

رکورد بارش آتش از دست شیطان بزرگ در کدام کشور شکسته شد؟

رکورد بارش آتش از دست شیطان بزرگ در کدام کشور شکسته شد؟
از صحبت‌های هدایت کنندگان پهپاد‌های آمریکایی در مورد حمله به غیرنظامیان مشخص می‌شود که آن‌ها گرفتار جنون آدمکشی شده اند.

به گزارش خبرگزاري رسا، جنایات نیروهای بلک‌واتر در بغداد در سال ۲۰۰۷، بد رفتاری و شکنجه زندانیان بدست نظامیان آمریکایی در افغانستان، عراق و زندان گوانتانامو در سال‌های گذشته و اکنون انتشار تصاویر متعدد از هدایت کنندگان پهپادهای تهاجمی آمریکا و خنده‌های مستانه آنها بعد از هدف قرار دادن اهداف مختلف حکایت از شیوع جنون آدم کشی در میان نظامیان آمریکایی دارد.

در این میان اخیراً دو تصویر ویدئویی منتشر شده که حاوی صحنه‌های دلخراشی است. یکی از این دو تصویر مربوط به حمله پهپادی در عراق است که هدایت کننده این پهپاد گویا در حال انجام یک بازی رایانه‌ای بوده و با همکاری خود در این رابطه و اینکه چگونه اهداف را منهدم می‌کند بحث و شادمانی می‌کند.

ویدئوی دوم اما متفاوت از سایر تصاویری است که در این رابطه منتشر شده است. در این ویدئو یکی از هدایت کنندگان پهپادهای مهاجم آمریکایی در افغانستان که از ارتش آمریکا استعفا داده به گفتگو با خبرنگاران نشسته و حقایق تلخی را در مورد هدف قرار دادن اهداف غیر نظامی در افغانستان بازگو می‌کند.

«برندن برایانت» که به مدت شش سال در نیروی هوایی آمریکا اپراتور حملات هوایی بدون سرنشین بود ضمن فاش کردن جنایاتی که در زمان حضورش در ارتش مجبور به انجام آن شده بود ارتش آمریکا را بدتر از نازی‌ها دانست.

برایانت گفت که پس از کشتن یک کودک در افغانستان که نیروهای مافوق وی گفتند «یک سگ» بوده، تصمیم به ترک نیروهای هوایی گرفت.

وی پس از کشته شدن این کودک در یکی از حملات، مقام‌های ارشدش را در جریان گذاشته بود اما آنها تصریح کردند که تصویر مربوط به یک سگ بوده و به پیگیری این موضوع پایان دهد.

بر اساس این گزارش، این نظامی پیشین امریکایی می‌گوید، که در زمان حضورش در نیروی هوایی به‌طور مستقیم در کشته شدن دستکم ۱۳ غیرنظامی نقش داشته و جوخه وی نیز در طی این زمان به یکهزار و ۶۲۶ هدف از جمله زنان و کودکان شلیک کردند.

وی درباره یک سانحه دیگر نیز خاطرنشان کرد، که پس از شلیک به هدف مردی را دید که از ناحیه پا خونریزی داشت و از روی صفحه تصویربرداری حرارتی‌اش دید شاهد سرد شدن بدنش و مرگ وی بر اثر خونریزی بود.

برایانت گفت، که پس از فرونشستن گرد و خاک انفجار تکه‌های بدن دو نفر را دید، «یکی از آن‌ها که پایش از بالای زانو قطع شده بود محل زخم را نگه داشته بود و روی زمین افتاده بود و خون از پایش بیرون می‌زد، زمان زیادی طول کشید تا مرد و من تنها نگاهش می‌کردم».

وی افزود: آن تصویر هنوز در ذهنم هست، هر وقت به آن فکر می‌کنم عذابم می‌دهد. وقتی ماشه را کشیدم می‌دانستم که این کار اشتباه است و وقتی راکت اصابت کرد می‌دانستم که به یک قاتل تبدیل شده‌ام.

در این میان نیروهای امریکایی بارها پس از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان افغانستانی مدعی شده‌اند، که مخالفان مسلح دولت افغانستان را هدف قرار گرفته‌اند، این نیروها همچنین همواره کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حملات هوایی را تکذیب می‌کنند و با توجه به مصونیت قضائی نظامیان امریکایی در افغانستان نهادهای قضائی افغانستان نمی‌توانند این جنایات را پیگیری کنند.

آمریکا رکورد بمب‌های ریخته شده در افغانستان را شکست

این وضعیت در حالی است که در سال ۲۰۱۹ در افغانستان ۷ هزار و ۴۲۳ بمب و مهمات دیگر ریختند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این آمار به نقل از داده‌های نیروی هوایی ارتش آمریکا می‌نویسد این میزان مهمات جنگی استفاده شده در افغانستان در ده سال اخیر یک رکورد به حساب می‌آید. این میزان هفت برابر مهماتی است که آمریکا در سال ۲۰۱۵ بر سر افغانستان ریخته است.

هواپیماهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ در افغانستان ۹۴۷ بمب و در سال ۲۰۱۸، ۷ هزار و ۳۶۲ بمب و مواد منفجره دیگر ریخته‌اند. میزان بمب‌های استفاده شده آمریکا در حملات هوایی در سال ۲۰۱۹ همچنین ۸۰ درصد بیشتر از بمب‌های استفاده شده در سال ۲۰۰۹ است. در آن سال در دولت باراک اوباما که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به شدت افزایش یافت، آمار مهمات مصرفی نیروی هوایی آمریکایی در افغانستان ۴ هزار و ۱۴۷ بمب بود.

در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی تعداد نیروهای ائتلاف حاضر در افغانستان به رهبری آمریکا بالغ بر حدود ۱۳۰ هزار نفر بود که ۱۰۰ هزار نفر از آنان را نظامیان آمریکایی تشکیل می‌دادند. در حال حاضر تنها ۱۳ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده شمار حملات هوایی در افغانستان بسیار بیشتر شده است. این در حالی است که آمریکا از حدود یک سال پیش مذاکره با گروه طالبان را آغاز کرده است. هدف از این مذاکرات رسیدن به توافق بر سر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در ازای تضمین امنیت این کشور از سوی طالبان است.

آمار تلفات جانی غیرنظامیان در افغانستان

بر اساس گزارشی که سازمان ملل متحد در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد، تنها در ۹ ماه نخست آن سال در حملات هوایی ارتش آمریکا و اردوی ملی در افغانستان دست کم ۵۷۹ نفر از شهروندان غیرنظامی کشته شدند.

در گزارش سازمان ملل نوشته شده بود: «از سال ۲۰۱۴ به این سو افزایش دائمی مرگ و میر شهروندان عادی [در افغانستان] در جریان حملات هوایی نگران‌کننده است و در این میان از سال ۲۰۱۸ به این سو، نیروهای نظامی بین‌المللی مسئول بیشترین موارد مرگ این شهروندان بوده‌اند.»

به گزارش سازمان ملل، از ابتدای سال گذشته میلادی تا روز اول سپتامبر همان سال شمار افراد کشته شده به دست نیروهای دولتی در افغانستان ۷۱۷ نفر بوده در حالی که قربانیان حملات نیروهای شورشی در همان بازه زمانی ۵۳۱ نفر بوده است.

عملیات موسوم به «تعلیمات، کمک، مشورت» یا «ریزالت ساپورت» که نام عملیات جاری نیروهای ناتو در افغانستان است، شامل کمک به نیروهای ارتش افغانستان و آموزش آنهاست. نیروهای آمریکایی در ازای این همکاری به حملات خود علیه طالبان و نیز ستیزه‌جویان داعش در افغانستان ادامه می‌دهند. حملات آمریکایی‌ها غالباً با همراهی نظامیان افغانستان انجام می‌شود.

به گزارش مهر، این وضعیت نشان می‌دهد تا زمانیکه نظامیان آمریکایی در منطقه حضور داشته باشند باید همچنان شاهد کشتار افراد بیگناه بدست نظامیان دیوانه ایالات متحده باشیم.

در این حرکت‌هایی در عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی آغاز شده و بخش قابل توجهی از مردم افغانستان نیز خواستار تحقق این امر در کشورشان هستند. در همین رابطه در ماه گذشته (ژانویه ۲۰۲۰) اعلام شد که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از افغان‌ها معتقدند، نیروهای آمریکایی پس از صلح با گروه طالبان باید افغانستان را ترک کنند.

بنا به این نظرسنجی که توسط مؤسسه مطالعات جنگ و صلح آمریکا وابسته به دانشگاه کلمبیا انجام شده حدود ۴۶ درصد مردم افغانستان خواهان خروج نیروهای آمریکایی و ناتو بعد از صلح احتمالی با طالبان هستند. همچنین بیش از ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که تنها راه حل پایان دادن به جنگ در افغانستان، مذاکره و راه حل‌های سیاسی است.

این در حالی است که از زمان حضور نیروهای خارجی و آمریکایی ۱۸ سال می‌گذرد و هنوز سایه جنگ و ناآرامی و خشونت بر این کشور سنگینی می‌کند./1360/

ارسال نظرات