۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۳۹۷۳۱

رسانه‌های ضدانقلاب نگران اعدام «روح‌الله زم» شدند+ عکس

رسانه‌های ضدانقلاب نگران اعدام «روح‌الله زم» شدند+ عکس
رسانه های ضد انقلاب از جمله سایت بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، و ایران اینترنشنال در اقدامی هماهنگ نسبت به اعدام سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاري رسا، رسانه های ضد انقلاب از جمله سایت بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، و ایران اینترنشنال در اقدامی هماهنگ نسبت به  اعدام روح‌الله زم، سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز ابراز نگرانی کردند.

این رسانه ها در خبری مشترک به نقل از سازمان موسوم به «گزارشگران بدون مرز» که همواره گزارشات ضد ایرانی منتشر میکند، نوشتند: گزارشگران بدون مرز درباره خطر اعدام روح‌الله زم، مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز، هشدار داده و گفته است با طرح اتهام‌های "افساد فی الارض" و "جاسوسی" علیه آقای زم، او با احتمال مجازات مرگ روبرو است. لذا از مقام‌های حقوق بشری سازمان ملل می خواهیم که فورا در این پرونده مداخله کنند!

 

 روح الله زم  سال ۸۸  از کشورخارج شد. او با راه اندازی این کانال تلگرامی، ضمن انتشار مطالبی کذب را علیه نظام جمهوری اسلامی تلاش می کرد با سازماندهی و راه اندازی تجمعات اعتراضی و سپس با رادیکال کردن این اعترضات و تبدیل آن به آشوب و اغتشاش طرح دیکته شده کشورهای غربی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرد. آمدنیوز نقش بسزایی در سازماندهی ناآرامی ها و اغتشاشات دیماه 96 ایفا کرد.

دادگاه رسیدگی به پرونده «روح الله زم» روز دوشنبه 221 بهمن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. کیفرخواست این متهم امنیتی شامل ۱۵ بند اتهامی است.

افساد فی الارض، جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه ، همکاری با آمریکا، مشارکت در نشر اطلاعات طبقه بندی شده، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده و توهین به مقدسات اسلام و مسؤولان نظام از جمله عناوین اتهامی روح الله زم است.

پیش از این غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده آمدنیوز و روح‌الله زم گفته بود: «کیفرخواست این متهم صادر شده است و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است. علت ارجاع این پرونده به شعبه ۱۵ این است که قبلاً نیز در همین شعبه پرونده برای این متهم تشکیل شده بود و هنوز برای دادگاه تعیین وقت نشده است.

در این پرونده ۵ نفر بازداشت هستند اما کیفرخواست آنها هنوز صادر نشده است. افراد بسیاری در این پرونده مطرح هستند و تحقیقات درحال انجام است و اظهارات متهم ردیف اول بررسی می‌شود. از طرفی برخی افراد در فرایند رسیدگی به این پرونده به دستگاه قضائی آمدند و ابراز ندامت کردند. از طیف‌های مختلف در این پرونده اسامی مطرح است و تا زمانی که رسیدگی نشود، نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.»

اولین جلسه دادرسی به تصمیم قاضی دادگاه غیر علنی و بدون حضور رسانه‌ برگزار شد و برخی از خبرنگاران در بیرون از دادگاه در انتظار اخبار واصله از اولین جلسه دادرسی بودند.

/1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات