۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۹۷۵۷
معاون حوزه علمیه مازندران:

سپهبد شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمی بود

سپهبد شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمی بود
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: سپهبد شهید سلیمانی در مکتب حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و امامت را آموخته بود به همین جهت با همه وجود از امام و رهبری دفاع می‌کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت روز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) در ساری برگزار شد از ایشان به عنوان مظهر تجلی خوبی‌ها و فضائل همه زنان قرآنی یاد کرد و گفت: خداوند در قرآن به خانم‌های مقدس و پاک اشاره کرده است و در جایی گفته شده حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی تمام زنان مقدس قرآنی و مستجمع تمام خوبی‌ها است.
 
وی با اشاره به تقارن میلاد مبارک صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره) بر شناخت مکتب و سبک زندگی حضرت زهرا (س) تاکید کرد و افزود: انتخاب میلاد حضرت زهرا (س) به‌عنوان روز زن، نشان از اهمیت جایگاه بانوان در نظام الهی دارد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده ادامه داد: بانوان جامعه اسلامی باید در زمینهٔ مسؤولیت‌های مادرانه، همسرانه و سبک زندگی فاطمی از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و درس بگیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) ولایت‌مداری و دفاع از امامت و ولایت بود به بیان گوشه‌هایی از سیره اخلاقی و سبک زندگانی آن حضرت پرداخت و یاد آور شد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مکتب حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و امامت را آموخته بود به همین جهت با همه وجود از امام و رهبری دفاع می‌کرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: باید قدر نعمت پدر و مادر را دانست و همیشه، قدردان زحمات آن‌ها باشیم و از فرصتی برای تکریم و احترام از مقام والای آن‌ها استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمانی دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است، خاطرنشان کرد: سیره آن حضرت بهترین راه رشد و تعالی جامعه اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره اهل بیت (ع) جامعه اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون نگاه خواهد داشت، بیان داشت: اگر امروز نظام اسلامی در برابر هجمه‌های گسترده دشمن با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد به دلیل بهره گیری از سیره ائمه اطهار (ع) است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، فاصله گرفتن از سیره اهل بیت (ع) را عامل انحراف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل بروز مشکلات و بحران‌های به وجود آمده پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام نیز فاصله گرفتن از سیره اهل بیت (ع) است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که ولایت مداری حضرت زهرا (س) الگویی برای جامعه امروز است، تصریح کرد: آن حضرت تا آخرین لحظه از عمر مبارک خود از جایگاه ولایت دفاع و حراست کردند و در همان مسیر به شهادت رسیدند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات