۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۳۹۸۵۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

هرچه از دین فاصله بگیریم لذتمان از زندگی کمتر می شود

هرچه از دین فاصله بگیریم لذتمان از زندگی کمتر می شود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: کلید طلایی خوب زندگی کردن و لذت بردن این است که مرد، دل زن و زن، احترام مرد را نشکند چراکه زن از مرد، محبوبیت و مرد از زن، مطیع بودن می خواهد.

 به گزارش خبرگزاری رسا، ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) با حضور بیش از 500 زوج شرکت کننده در پانزدهمین کاروان مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی در رثای حضرت زهرا(س) همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: دین برنامه ای است برای اینکه لذت انسان از دنیا و آخرت بیشتر شود لذا هر چه از دین فاصله بگیریم لذتمان هم کمتر و زندگی مان پر آسیب تر می شود.

وی با تاکید براینکه خدا انسان را برای چیزی جز لذت بردن نیافریده است، افزود: برخی معتقدند انسان برای کمال آفریده شده است در حالی که کمال، چیزی جز افزایش استعداد لذت بردن از زندگی نیست؛ حتی عبادت هم به انسان سعه وجودی می هد برای لذت های جدیدتر و گناه، لذت ها را مخدوش کرده و پیش از آنکه رابطه ما با خدا را از بین برد، رابطه ما با لذت از دنیا را به هم می ریزد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اصولا خداوند انسان را به بهشت می برد تا لذت بیشتری ببرد لذا کسانی در بهشت جایگاه بهتری دارند که در دنیا لذت بیشتری از زندگی و بندگی خدا برده اند و کسانی به جهنم می روند که دنیا را هم برای خود و هم دیگران، جهنم کرده اند.
لذت بردن هرگز منافاتی با آخرت و معنویت ندارد

وی با تاکید براینکه لذت بردن هرگز منافاتی با آخرت و معنویت ندارد، تصریح کرد: تمام دستورات دینی مانند منع نگاه به نامحرم برای این است که امکان لذت بردن انسان از زندگی بیشتر شود چنان که یافته های علمی نیز به این مهم معترف است.

وی به زوج های جوان توصیه کرد: برای اینکه لذت تان از زندگی بیشتر شود نگذارید هرگز این فکر شیطانی به ذهنتان خطور کند که آیا انتخابتان درست بوده یا نه؟ همسر شما اگر ظاهرا هم باب میلتان نباشد، وسیله امتحان شماست و اگر او را کنار بگذارید مطمئنا همسری با معایب بیشتر نصیبتان خواهد شد.
ماه عسل در هفتادسالگی شیرین تر است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: علاقه اولیه زوجین به یکدیگر و گرایش شان برای ازدواج، تازه آغاز ماجراست و عشق و علاقه واقعی در گذر زندگی یعنی زمانی که هر یک تلاش و همت دیگری در حفظ و ارتقای زندگی شان را می بیند، ایجاد می شود.

وی یادآور شد: ماه عسل فقط برای نوعروس و دامادها نیست بلکه ماه عسل در سن هفتادسالگی بسیار شیرین تر است؛ هر روز لذت تان از زندگی را بیشتر کنید به گونه ای که هرگز حسرت لذت روزهای اول را نخورید.
کلید طلایی خوب زندگی کردن

وی خطاب به زوج های جوان گفت: کلید طلایی خوب زندگی کردن و لذت بردن این است که آقا، دل خانم و خانم، احترام آقا را نشکند؛ زن از مرد، محبوبیت و مرد از زن، مطیع بودن می خواهد البته نرمش زن در مقابل شوهر نه تنها به معنای ذلت نیست بلکه سبب عزیزتر شدن اوست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان همچنین بااشاره به اهمیت فرزندآوری بهنگام اظهار کرد: تربیت فرزند آنقدر سخت نیست که بعد از ازدواج، هفت یا ده سال برای کسب آمادگی صبر کنیم؛ مگر برای سلامت قلب یا سالم ماندن ماشین مان به دنبال کسب تخصص قلب یا مکانیکی می رویم؟.

دو اصل مهم برای تربیت فرزند ایده آل

وی به جوانان تاکید کرد: تربیت فرزند نه هنر می خواهد و نه تدبیر و نه سخت است؛ اگر دنبال تربیت فرزند ایده آل هستید همواره دو اصل و کلید طلایی را به خاطر داشته باشید؛ فرزندتان ببیند که پدر مورد احترام مادر و مادر، محبوب قلب پدر است.
زوج های جوان به نهضت ترویج ازدواج بپیوندند

در پایان این مراسم نیز ضمن قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان توسط مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان، مهدی غلامی مقدم، دبیرستاد ازدواج دانشجویی از زوج های جوان خواست توفیق تشرفتان به محضر امام هشتم(ع) در آغاز زندگی مشترک را قدر دانسته و از این فرصت، نهایت بهره را ببرند.

وی بااشاره به اینکه تاکنون بیشترین استقبال زوج های شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی، از کارگاه های اموزشی بوده است، به حاضران گفت: با امام رضا(ع) عهد ببندید به شکرانه نعمت بزرگ ازدواج، عضو نهضت ترویج ازدواج شده و به هر طریقی برایتان ممکن است به رفع موانع ازدواج و تزویج مجردهای اطراف خود کمک کنید.

گفتنی است بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفندماه جاری در مشهدمقدس برگزار می شود./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات