۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۳۹۹۱۵
رییس ستاد اقامه نماز استان قم خبر داد؛

برگزاری نخستین همایش تجلیل از خیرین مسجد ساز

برگزاری نخستین همایش تجلیل از خیرین مسجد ساز
خامه یار در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین همایش تجلیل از خیرین مسجد ساز در چهاردهم اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه یار در نشست خبری ریس ستاد مرکزی اعتکاف که در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد با اعلام خبر تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد دستگاه ها در زمینه نماز گفت: در جلسات متعدد با استاندار بحث نمازخانه های بین راهی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امر نماز در چهار سطح نمازخانه اماکن عمومی، هتل ها، اقامتگاه ها، بوستان ها، خیمه های هلال احمر، نمازخانه های مدارس و اقامتگاه های آموزش و پرورش، همچنین مجتمع های بین راهی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ارزیابی نمازخانه ها همانند سال گشته از 5 اسفندماه آغاز می شود؛ وضعیت نمازخانه های استان قم گرچه مطلوب نیست اما نسبت به سایر استان ها از وضعیت بهتری برخوردار هستند و به دستور مدیر حوزه های علمیه با حضور نمایندگانی از استانداری، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اوقاف و ستاد نماز کارگروهی برای بررسی خلأها در اماکن عمومی تشکیل شده تا گزارش بررسی های انجام شده را به حوزه علمیه اعلام کند.

خامه یار با اشاره به شعار اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: براساس آن که اجلاس سراسری نماز با موضوع مدرسه بود صد نشست دانش آموزی تاکنون برگزار شده و تا 25 اسفندماه نیز دویست نشست دیگر برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اعلام خبر تجلیل از خیران مسجد ساز گفت: همایش تجلیل از خیرین مسجد ساز برای نخستین بار چهارده اسفندماه در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور آیت الله محمدی عراقی برگزار می شود؛ تاکنون 40 خیر مسجدساز شناسایی شده اند که یا مسجد ساخته اند یا بازسازی کرده اند یا واسطه ای برای ساخت مسجد بوده اند./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات