۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۳۹۹۲۹
معاون شورای مفتیان روسیه:

مسلمانان علیه معامله قرن بسیج شوند

مسلمانان علیه معامله قرن بسیج شوند
معاون شورای مفتیان روسیه اعلام کرد: همه مسلمانات موظف به حمایت از فلسطین دربرابر معامله قرن و مقابله با این طرح آمریکایی و صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مفتی محی الدینوف، معاون شورای مفتیان روسیه با بیان اینکه معامله قرن کاملا به نفع اسراییل و علیه فلسطین است، اظهار داشت: کشورهای اسلامی در این شرایط سخت باید از ملت فلسطین حمایت کنند.

این مقام اسلامی روسیه گفت: کاملا بدیهی است که رییس جمهوری آمریکا معامله قرن را با اهداف تبلیغاتی و برای تحکیم موقعیت خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده است.

وی اضافه کرد: اما منافع ملت فلسطین نباید قربانی اهداف تبلیغاتی دیگر کشورها شود و مسلمانان جهان در حمایت از فلسطین مسئولیت بزرگی بر گردن دارند.

محی الدینوف با تمجید موضع روسیه در قبال معامله قرن افزود: روسیه این طرح را رد کرده و بسیاری از کشورهای اسلامی ازجمله ایران نیز آن را ضدفلسطینی و غیرقابل اجرا دانسته اند.

به گفته معاون شورای مفتیان روسیه، همه کشورهای عربی و اسلامی باید چنین موضعی داشته باشند و گامی درجهت نقض حقوق ملت فلسطین برندارند. 

معاون شورای مفتیان روسیه، با بیان اینکه کشور فلسطینی باید هرچه زودتر تاسیس شود، ادامه داد: فلسطینیان فقط در یک کشور مستقل می توانند آسوده خاطر زندگی کنند و جامعه جهانی در این زمینه به این ملت باید کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد که مسائل ملت فلسطین هرچه سریعتر حل شود و این ملت در سرزمین های ابا و اجدادی خود بتواند زندگی کند.

محی الدینوف گفت: هیچ کشور یا گروهی حق ندارد با منافع فلسطین معامله کند و امت اسلامی چنین اقدامی را نخواهد بخشید.

این مقام مسلمان معتقد است که اتحاد گروه های فلسطینی هر گونه امکان برای اجرای طرح معامله قرن را از مجریان آن گرفته است و چنین موضعی باید در آینده نیز حفظ شود و هیچ پیشنهاد مالی نباید در این موضع و اتحاد فلسطینیان خلل وارد کند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات