۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۳۹۹۵۶
حجت الاسلام کلباسی خبر داد؛

آغاز نخستین مرحله پذیرش حوزه علمیه اصفهان

آغاز نخستین مرحله پذیرش حوزه علمیه اصفهان
معاون پذیرش حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه اصفهان طی دو مرحله اقدام به پذیرش علاقه مندان به کسب معارف دین کرده و پذیرش حوزه علمیه در دوره‌های بلند و کوتاه مدت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ولاء کلباسی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه اصفهان، گفت: جوانانی که می‌خواهند منادی فرهنگ اسلامی شوند و از این آب حیات تشنگی خود را سیراب کنند و سربازان سپاه تبلیغی امام زمان(عج) باشند با ورود به حوزه علمیه و طی کردن تحصیلات حوزوی به این مهم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: فهم و تحصیل علوم و معارف دین، فراگیری علوم حوزوی، تولید علم و دانش ناب اسلامی، تأمین نیازهای فرهنگی و پژوهشی که از مهمترین نیازهای جامعه ما است، پرورش اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه، زمینه سازی تکامل و رشد فضای انسانی و سلوک معنوی، تأمین نیازهای جوامع اسلامی، تربیت روحانیون متقی و وارسته و رشد روحانیون بر مبنای تبعیت از ولایت فقیه از جمله اهداف حوزه علمیه در آموزش و تعلیم و تربیت طلاب است.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه طلاب می‌توانند به صورت بلند مدت در چهار سطح تحصیل کنند و پس از سطح یک وارد دوره‌های تخصصی شوند، اظهار کرد: سیستم آموزشی کوتاه مدت سفیران هدایت با تحصیل ۵ ساله فقه و اصول و مبانی حوزوی، ۵ سال وارد عرصه تبلیغ خواهند شد و پس از آن می‌توانند وارد دوره تخصصی سطح ۳ شده و ادامه تحصیل بدهند.

معاون پذیرش حوزه علمیه اصفهان از پذیرش این حوزه در تمامی مقاطع تحصیلی ویژه علاقمندان خبرداد و عنوان کرد: متولدین ۸۲ به بالا می‌توانند وارد حوزه علمیه از طریق پذیرش شوند، دانشجویانی که زیر ۳۰ واحد بوده و انصراف دهند نیز می‌توانند در آزمون گروه دوم حوزه علمیه شرکت و پذیرفته شوند، دانشجویان پس از تحصیل ۳۰ واحد درسی یا اتمام دروس در مقاطع کارشناسی به بالا نیز امکان حضور در آزمون پذیرش و تحصیل در حوزه علمیه اصفهان را دارند.

حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علمیه اصفهان، تصریح کرد: مؤسسه آموزش علوم حوزوی بلاغ برای کسانی که شرایط پذیرش را از نظر سنی و تحصیلی ندارند مشغول پذیرش علاقمندان به فراگیری علوم حوزوی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های متعددی برای طلاب در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: طلاب پس از سطح یک می‌توانند ملبس شده و وارد سیستم تبلیغی حوزه علمیه شوند، فعالیت‌های تبلیغی، فعالیت به عنوان مسؤول عقیدتی سیاسی نیروهای نظامی، امامت جماعت و جمعه در شهرها و ادارات، تدریس در حوزه و دانشگاه و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی از جمله فعالیت‌هایی است که طلاب می‌توانند در آن مشغول به تحصیل شوند.

حجت الاسلام کلباسی به فعالیت مراکز تخصصی حوزوی در اصفهان، اظهار کرد: مراکز تخصصی و مؤسسه‌های آموزش عالی توانمندی در موضوعات و عرصه‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند که هرکدام به صورت مستقل و تحت نظر علما و بزرگان مشغول به فعالیت هستند و واحدها و رشته‌های تخصصی در حدود ۱۵۰ رشته برای طلاب در نظر گرفته شده است که در مقاطع کارشناسی تا دکتری مشغول فعالیت هستند.

معاون پذیرش حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: دو مرکز حقوق و قضا در اصفهان مشغول به فعالیت هستند که طلاب مشغول به تحصیل در این دو مؤسسه پس از گذراندن کفایتین بنابر تفاهم‌نامه‌ای که با قوه قضائیه منعقد شده است می‌توانند وارد دستگاه قضایی شوند، فرصت‌های تحصیلی بسیار زیادی برای جوانان علاقمند به فراگیری علوم و معارف اهل بیت(ع) و بهترین بستر برای تحصیلات عالی در حوزه علمیه فراهم شده است و افراد می‌توانند مدارج علمی رسمی مصوب شورای انقلاب فرهنگی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از ۹ آذرماه تا ۲۷ فروردین ۹۹ مرحله اول پذیرش حوزه علمیه اصفهان است، تصریح کرد: از ۲۹ فروردین تا ۳۰ تیرماه مرحله دوم پذیرش حوزه علمیه اصفهان، و پس از برگزاری آزمون‌های پذیرش افراد در ۴۵ حوزه علمیه استان اصفهان جذب و مشغول به تحصیل و بستگی به مقطع تحصیلی که پذیرفته شده‌اند مشغول به تحصیل خواهند شد.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه هرساله حدود ۱۵۰۰ نفر در اصفهان پذیرش و نزدیک به ۸۰۰ نفر به حوزه‌های علمیه معرفی می‌شدند، اظهار کرد: در مرحله اول ثبت نام تا کنون ۹۷ نفر ثبت نام کرده‌اند و البته پس از اطلاع رسانی قطعا این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد،اتباع خارجه علاقمند به تحصیل علوم حوزوی نیز می‌توانند در جامعة المصطفی العالمیه تحصیل کنند./1304/پ210/ب1

نخستین مرحله پذیرش حوزه علمیه اصفهان آغاز شده است

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات