۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۳۹۹۷۹
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

تشکیل مجلس قوی قوه مجریه را وادار به حرکت می کند

تشکیل مجلس قوی قوه مجریه را وادار به حرکت می کند
نماینده خبرگان پروژه تحریم انتخابات از سوی دشمن را شکست خورده دانست و گفت: مردم با حضور پرشور و انتخاب اصلح مجلسی قوی، فعال و بانشاط را تشکیل دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی در انتخابات پیش رو و با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «مجلس در رأس امور است»، گفت: مجلس نقش جدی و اساسی در اصلاح امور مملکت دارد.

وی به اختیارات مجلس شورای اسلامی در زمینه به حرکت در آوردن قوه مجریه اظهار داشت: طبق قانون اساسی، مجلس در زمینه تصویب، تقنین و نظارت بر حسن اجرای قوانین قوی ترین نهادی است که منتخب مردم بوده و می تواند در راستای قدرت و شوکت مملکت گام بر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به اینکه مجلس قوی، مصالح کشور را به درستی تأمین می کند، ابراز کرد: مجلس باید از پشتوانه عمومی و مردمی برخوردار باشد تا بتواند به همه امور به صورت درست و با قدرت رسیدگی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات پشتوانه محکم و عظیمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: دشمن هنگامی که حضور گسترده مردم در انتخابات را مشاهده کند بدون شک از بسیاری از توطئه هایی که در سر می پروراند پشیمان می شود.

وی بر ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید و عنوان کرد: مردم با حضور پرشور و انتخاب اصلح مجلسی قوی، فعال و بانشاط را تشکیل دهند و از این طریق دشمنان را مأیوس سازند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی پروژه تحریم انتخابات از سوی دشمن را شکست خورده دانست و تأکید کرد: همین که دشمن تا این اندازه تلاش می کند مردم در انتخابات شرکت نکنند نشان می دهد که انتخابات نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد؛ مردم همانطور که در یوم الله 22 بهمن و تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی حضور گسترده داشتند، در انتخابات پیش رو نیز حضور با شکوهی خواهند داشت و بینی دشمن را به خاک خواهند مالید.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که به معنای واقعی کلمه «مسلمان» باشند، ابراز داشت: نمایندگان مجلس باید مؤمن به انقلاب بوده، امانت دار و مسؤولیت پذیر باشند؛ اگر چنین باشد شاهد مجلسی امین، قوی و درستکار خواهیم بود./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات