۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۴۰۰۴۸
رییس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان‌ شمالی:

قانونمداری محور کار هیئت های نظارت و اجرایی است

قانونمداری محور کار هیئت های نظارت و اجرایی است
رییس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: هر کس در استان در جهت اجرا و نظارت انتخابات کمک می‌کند نباید یک رأی بیشتر برای خود قائل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عابدین عابدی، رییس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان ‌شمالی، امروز در پنجاه و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان، اظهار کرد: همه باید بکوشند هر آنچه قانون است در انتخابات رعایت شود.

وی با تأکید بر قانون مداری و جانب‌داری نکردن اعضای هیئات اجرایی و نظارت انتخابات، افزود: هر کس در استان در جهت اجرا و نظارت انتخابات کمک می‌کند نباید یک رأی بیشتر برای خود قائل شود.

عابدی تصریح کرد: انتظار می‌رود همه بر عملکرد ما نظارت کنند؛ به‌گونه‌ای که اگر ناظری از ناظران ما خطا کند در لحظه به ما بگویند و مشکل رفع شود.

وی با تأکید بر اهتمام ویژه به موضوع جلوگیری جدی از ورود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که بداخلاقی‌های انتخاباتی در استان وجود نداشته باشد.

عابدی اضافه کرد: با نهایی شدن روند تأیید صلاحیت‌ها، همه نامزدها باید آگاه باشند که پرونده نامزدها بسته نشده است؛ یعنی حتی اگر تأیید شده‌اند و حتی اگر رأی بیاورند، احتمال دارد به دلیل تخلفات در حین تبلیغات و انتخابات روز بعد رد صلاحیت شوند.

وی افزود: وقتی هیئت نظارت استان شکل می‌گیرد پس از آن هیئات نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها هم شکل می‌گیرد که وظیفه این‌ها نظارت بر حسن اجرای انتخابات است.

عابدی در ادامه با اشاره به اینکه درمجموع ۵۵درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان‌شمالی تأیید صلاحیت شدند، اضافه کرد: تمامی جناح‌های سیاسی و افکار جامعه می‌توانند از بین افراد تأییدشده انتخاب کنند و رأی دهند.

وی افزود: در استان حدود 55 درصد از کاندیداهای انتخابات از شورای نگهبان تأییدیه گرفتند. با تمامی داوطلبان ردصلاحیت‌شده نیز نشست داشتیم و در خصوص دلایل ردصلاحیت آنان گفت‌وگو کرده‌ایم و فضای استان از این باب مشکلی ندارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات