۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۴۰۱۱۲

واکنش حماس به نقشه صهیونیستی ـ آمریکایی ترسیم کشور جدید

واکنش حماس به نقشه صهیونیستی ـ آمریکایی ترسیم کشور جدید
سخنگوی حماس با محکومیت تشکیل کمیته‌ای برای ترسیم نقشه‌ دو کشور در سرزمین فلسطین گفت:‌ مبارزه ملت ما برای آزادسازی کرانه باختری و اخراج شهرک‌نشینان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حازم قاسم،‌ سخنگوی جنبش حماس گفت: تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای تشکیل کمیته مشترک با آمریکا در ترسیم نقشه «مناطق تحت حاکمیت» با هدف اشغالگری بخش‌‌هایی از کرانه باختری به منزله مشارکت آشکار آمریکایی‌ها در تجاوز علیه حقوق مردم فلسطین است.

وی افزود: این اعلام رسمی از سوی رژیم صهیونیستی براساس معامله قرن است و برای امت اسلام چالشی جدی به‌ شمار می‌رود. البته فلسطین پیش از این مخالفت خود را با این معامله ننگین ترامپ بیان کرده است.

سخنگوی حماس با اشاره به اینکه رژیم غاصب بر زیر پا گذاشتن تمام قوانین و مصوبات بین‌المللی اصرار دارد، افزود: آمریکا در این تجاوزگری و تشویق به قانون‌گریزی بازیگر مهمی است و مبارزه ملت ما برای آزادسازی کرانه باختری و اخراج شهرک‌نشینان ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود به نوشته یک روزنامه صهیونیستی کمیته‌ای شروع به ترسیم نقشه‌ کرد تا مقدمات الحاق شهرک‌ها، دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال فراهم شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات