۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۴۰۱۱۹
رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد؛

پیش بینی ۴ هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برای انتخابات

پیش بینی ۴ هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برای انتخابات
جعفری گفت: ۱۲حوزه انتخابیه اصلی و ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی در استان داریم که ۴ هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای در استان شامل ۲۴۰۰ شعبه شهری و ۱۴۱۲ شعبه روستایی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفری، رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی در جلسه استاندار با اعضای ستاد و کمیته های انتخابات در استانداری به آمادگی استان خراسان رضوی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات و‌ مشارکت مردم در اداره کشور، گفت: طبق اصل هشتم قانون اساسی باید امور کشور به اتکا به آرای عمومی و به طریق انتخابات اداره شود، استان خراسان رضوی در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم پرشور و همراه با مشارکت حداکثری است و‌ دغدغه ای در این خصوص نداریم.

جعفری اظهار کرد: هدف اصلی ستاد اجرایی انتخابات که برای وزارت کشور تدوین شده حسن اجرای قانون انتخابات و‌ الترام به شرح وظایف در حوزه های مختلف از جمله امنیت و سلامت همراه با بی طرفی کامل در دستور کار قرار گرفته است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی ابراز کرد: ستاد انتخابات در 18 اردیبهشت سال جاری در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده و طبق ماده 29 قانون اساسی که نامزدهای انتخابات باید از 6 ماه قبل استعفا دهند در استان خراسان 19 نفر استفا دادند تا برای انتخابات آماده شوند.

وی از مشارکت ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در انتخابات خراسان رضوی خبر داد و بیان داشت: این مجموعه شامل هیات های اجرایی و دست اندرکان اجرایی هستند.

جعفری افزود: در ستاد انتخابات خراسان رضوی ۱۸ گام و ۸۴ اقدام برای مجلس خبرگان رهبری و ۸۲ اقدام برای مجلس شورای اسلامی تدوین شد که تنها دو اقدام تبلیغ و رای باقی مانده است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی به تعامل مدیران استان برای برگزاری انتخابات باشکوه اشاره و ابراز کرد: برای ایجاد تعامل با سایر حوزه ها جلسه مشترک داشته و هر امکانی که برای فراهم شدن زمینه انتخابات نیاز بوده ایجاد شده و‌مدیران استانی نیز همکاری خوبی داشته اند.

وی اظهار کرد: ۱۲حوزه انتخابیه اصلی، 63 حوزه انتخابیه فرعی در استان داریم که در 30 فرمانداری و ۴۵ بخشداری است، 4هزار و 23 شعبه اخذ رای در استان که تعداد 2400 شعبه شهری و 1412 شعبه روستایی است.

جعفری خاطرنشان کرد: هزار و ۱۱۴ نفر در استان ثبت نام کردند که 676 نفر تأیید صلاحیت، 342 نفر رد صلاحیت، 89 نفر انصراف و 46 نفر نیز تغییر حوزه انتخابیه دادند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی به نظارت ستاد انتخابات استان خراسان رضوی به حسن اجرای تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره و ابراز کرد: در این دوره کمترین تخلفات را شاهد هستیم که نشان دهنده آشنایی با قانون انتخابات و‌توجیه دستندرکاران انتخابات بوده است.

وی اقزود: ستاد امنیت انتخابات تشکیل شده و در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است، دشمن به دنبال فرصت است تا انتخابات را تبدیل به تهدید کرده اما اطلس امنیتی انتخابات در استان تشکیل شده است و تهمیدات لازم اندیشیده شده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات