۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۴۰۱۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قلب سلیم در شکیات توقف نمی کند

قلب سلیم در شکیات توقف نمی کند
آیت الله ری شهری با بیان اینکه قلب سلیم در شکیات توقف نمی کند، گفت: انسان هایی که در دلشان مرض است حقایق هستی را انکار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: جلسات گذشته در تبیین اموری که ضد صلاح هستند و بیماری هایی که مانع می شود انسان در زمره صالحان قرار گیرد و سلامت قلب را تهدید می کند صحبت شد.

وی افزود: اصلی‌ترین بیماری های قلبی که مبتلا نبودن به آن سلامتی قلب را تضمین می کند شک و شرک است.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه قلب مبتلا به شرک، قلب سالمی نیست، ابراز کرد: دومین بیماری خطرناکی که انسان در نتیجه بیماری دل مبتلا به آن می شود شک و تردید در حقایق نامحسوس جهان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شک و تردید دو نوع است، اظهار داشت: نوع نخست مربوط به شک هایی می شود که با ارائه دلیل و برهان برطرف شده و خطرناک نیست بلکه نشانه عقل است.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید در شک و تردید توقف کند، عنوان کرد: توقف در شک و تردید خطرناک است.

آیت الله ری شهری ادامه داد: آن دسته از شک هایی که پس از اقامه دلیل و برهان رفع نمی شود طبیعی نیست و بیانگر بیماری قلب است؛ بنابراین دل و روح سالم در حقایق عالم شک نمی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: قلب سلیم بیانگر معرفت دل و قلب بیماری نشانه جهالت آدمی است؛ کسانی که معجزات انبیای الهی را قبول نمی کردند دلشان بیمار بود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات