۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۴۰۲۱۰

دعوت حوزه علمیه تهران از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

دعوت حوزه علمیه تهران از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
آسایش و پیشرفت کشور در سایۀ قوی شدن محقق می شود و یکی از مؤلفه های قوی شدن این است که مجلس قوی داشته باشیم مجلس شورای اسلامی که محل قانون گذاری است بایستی قوی باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان و متولیان حوزه علمیه استان تهران، در بیانیه ای با اشاره به اهمیت و ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات، از مردم دعوت کردند که با حضور پرشور در پای صندوق های رأی و انتخاب نمایندگان اصلح، تشکیل مجلس شورای اسلامی «قوی» را رقم بزنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله لایغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم (قرآن کریم)

انتخابات بستری است برای برای نشان دادن عزم ملی در جهت تغییر و بهبود وضعیت و معیشت جامعه و رسیدن به اوج قدرت کشور، که در سنت الهی پس از ارادۀ مردم برای تغییر، خداوند متعال هم همراهی خواهد فرمود و برای قوی شدن ایران مدد رسانی خواهد کرد. آسایش و پیشرفت کشور در سایۀ قوی شدن تحقق پیدا خواهد کرد و به فرمودۀ مقام معظم رهبری: «یکی از مؤلفه های قوی شدن این است که مجلس قوی داشته باشیم مجلس شورای اسلامی که محل قانون گذاری است بایستی قوی باشد.»

اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست نمایندگان مردم می توانند با یک مجلس هوشمند و قدرتمند به ادارۀ بسیار بهتر امور در کشور کمک کنند و با طراحی دقیق برنامه و نظارت بر رفتار مدیران جامعه و با اتخاذ مشی شفافیت و عدالت کشور را به اوج اعتلا برسانند. انتخابات تهران با توجه به بیشترین تعداد نمایندگان مردم و وظائف خطیر نمایندگان در رفع مشکلات شهر تهران و کشور از حساسیت بیشتری برخوردار است.

شهادت سردار باعظمت سپاه اسلام در آستانۀ این انتخابات ما را بیش از پیش متوجه دینی که تمام شهدا بر عهدۀ ما دارند نمود و تعهدی بیشتر برای شرکت در انتخابات در دلهای نورانی مردم ایجاد کرد. در جایی که شخصیت های برجسته ای مانند شهید سلیمانی عزیز جان خود را در طبق اخلاص برای اعتلای کشور قرار داده اند و بدون هیچ چشم داشتی با همۀ مشکلاتی که در جامعه سراغ داشتند از جان خود برای تقویت نظام و بهبود وضع مردم گذشتند، عدم شرکت در انتخابات خلاف مروت خواهد بود.

حوزۀ علمیه تهران به تأسی از فرمایش رهبر کبیر انقلاب حضرت امام، وظیفۀ خود میداند در روشنگری و ترغیب هموطنان خود به شرکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح تلاش نماید و الا همچنانکه در فرمایش حضرت امام آمده است افراد ناصالح ملت را به سوی وابستگی و مشکلات بیشتر معیشتی سوق خواهند داد.

امام خمینی(ره): «ما مکلفیم به اینکه در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلفیم شرعاً؛ همان‌طور که پیغمبر می‌کرد؛ همان‌طور که حضرت امیر می‌کرد. در این ایام، که اعلان می‌کنند مسئله انتخاب رئیس جمهور [را]، آن اشخاصی که در حوزه‌ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دور افتاده و کمک کنند. و اگر نکنند، فردا مسئول‌اند پیش خدا و اگر مسامحه کنند، فردا مسئول‌اند پیش خدا. مردم را دعوت کنند به دخالت در امور، به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح‏ ...» صحیفه امام،ج۱۵،ص۱۶- دیدار با روحانیون

به همین مناسبت مسئولین و اساتید حوزۀ علمیه تهران نکات زیر را از باب دلسوزی و تذکر به هموطنان و سیاسیون و فعالان عرصۀ انتخابات گوشزد مینماید:

۱. گروه ها و جریانات سیاسی هر یک به سهم خود در تلاشند تا بتوانند سهم بیشتری از تاثیرگذاری در این انتخابات را به خود اختصاص دهند تا در فضای سیاسی آینده کشور سهم بیشتری داشته باشند. اما این سهم خواهی نباید سیاسیون را به درگیری های ناصواب سیاسی کشانده و از اولویت خدمت به مردم و نجات کشور از بحران های اقتصادی و معیشتی غافل نماید.

۲. نمایندگان منتخب باید متعهد شوند که اولویت های معیشتی مردم در داخل و مقاومت و اقتدار را در سیاست خارجی بویژه در برابر دشمنان این مرز و بوم مد نظر قرار داده و تنها در اندیشۀ خدمت مخلصانه به مردم باشند که تنها در آن صورت از مدد الهی برخوردار در رفع مشکلات بهره مند خواهند شد.

۳. جریان های سیاسی و نامزدهایی که از اهداف و مشی مشترکی برخوردار هستند از تشتت آراء مردم خودداری نموده و با ائتلاف و انصراف های موثر، موجبات سرگردانی مردم را فراهم نیاورده و موجب تضعیف خواسته های به حق مردم نگردند.

۴. نمایندگان مجلس اگرچه پس از انتخاب تنها نمایندۀ شهر خود نیستند، بلکه نمایندگان تمام ملت هستند و باید در اندیشۀ مصالح عمومی کشور باشند، اما از باب ضرورت توجه به مشکلات شهر خود، شهر بزرگ تهران باید بعد از این انتخابات تفاوت وضع مردم شریف را به گونه ای ملموس احساس کند و نمایندگان مردم تهران باید بتوانند مجلس را پناهگاه خود برای مراجعه و رفع مشکلات تلقی نمایند و نخبگان تهران باید با مطالبه از منتخبین تهران آنان را به تحرک کافی وادار نمایند.

(مجمع مسئولان و متولیان حوزه علمیه استان تهران)

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات