۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۴۰۲۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش و حوزه علمیه

ضرورت تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش و حوزه علمیه
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش و حوزه علمیه به منظور تقویت برنامه های تربیتی، تبلیغی و فرهنگی در سطح مدارس تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تقدیر از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حضور بی نظیر را حاوی پیام روشنی برای دشمنان داخلی و خارجی دانست.
 
وی همچنین با اشاره به این که ملت بزرگ ایران روز جمعه دوم اسفند ماه حماسه دیگری خلق خواهند کرد، افزود: به طور حتم دوم اسفند ماه امسال یک دوم الله دیگری خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مردم باید به شاخص‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و مرجعیت بیشتر توجه کنند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین مرجعیت دینی با رهنمود‌های ارزشمند خود مسائل پیش روی را برای مردم به خوبی روشن کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که اگر به شاخص‌ها توجه کنیم به طور حتم انتخاب صحیحی خواهیم داشت، افزود: برآورد انتخاب صلح، تشکیل مجلسی قوی و در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن جایگاه آموزش و پرورش در کشورمان، توجه به دستگاه تعلیم و تربیت را یک اولویت نخست دانست و خاطرنشان کرد: باید تربیت دینی و معنوی در کنار علم آموزی در سطح مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی بر ضرورت برگزاری مستمر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان تأکید کرد و گفت: در مسیر تحکیم همکاری‌ها میان این دو مجموعه مهم علمی و آموزشی کشور موانعی وجود دارد که با نشست‌های مشترک رفع خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در فضای آموزشی ما مفاسدی وجود دارد که پنهان است و سبب این می‌شود اصلاحات لازم صورت نگیرد، بیان داشت: باید آن مفاسد را شناسی کنیم و بسیاری از این مفاسد نیز ناشی از ناآگاهی است که با آموزش حل خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران به ظرفیت بالای حوزه علمیه در عرصه علمی، تبلیغی، فرهنگی و معنوی اشاره کرد و افزود: باید بستر‌های تعامل بیشتر میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه با نشست‌های مستمر فراهم شود.
 
امام جمعه ساری با تأکید براین که حوزه و آموزش و پرورش می‌توانند با تعامل و همکاری بیشتر در عرصه‌های علمی و تربیتی همکاری‌های نزدیک و مشترکی با هم داشته باشند، بیان داشت: هدف و خروجی ما در آموزش و پرورش باید دانش آموزانی متدین، انقلابی، با استعداد و اخلاق مدار باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات