۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۴۰۳۳۲
مجلس قوی؛

انتخابات ضامن مقبولیت نظام اسلامی

انتخابات ضامن مقبولیت نظام اسلامی
مردم با حضور پای صندوق‌های رای، یک سیلىِ هشیار کننده به کسانی بزنند که در توهّمات خودشان غوطه‌ورند و به آنها نشان دهند که به این نظام اسلامی اعتماد دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جهان شاهد درگیری دو ابر قدرت در شرق و غرب عالم بود، مردم چشم از عرصه مبارزه بر نمی‌داشتند و گویا همه چیز مهیای ایجاد یک نظام تک قطبی در عالم‌ بود، در این بحبوحه ناگاه نهالی از دل خاک جوانه می‌زند.

این نهال نوپا، 12 سال فرصت دارد تا ریشه‌اش را در خاک بدواند و خود را تنومند سازد؛ زیرا پس از پایان جنگ سردی که برای اداره جهان بین کمونیست‌ها و لیبرال‌ها رخ داد، پیروز نبرد به سمت ایران حرکت خواهد کرد و موازنه در عالم تغییر می‌کرد.

طولی نکشید که بلوک شرق فرو ریخت و علاوه بر شنیدن صدای خورد شدن استخوان‌هایش، تصویر فروپاشی‌اش را هم دیدند و مردم برای دیدن دوباره کمونیسم، باید به موزه‌های تاریخ سیاسی جهان رجوع  کنند.

غرب با پیروزی در جنگ سرد شوروی، با شعار آزادی، دموکراسی و مردم‌سالاری به دنبال نظم نوین جهانی رفت اما ساختمان ایرانی‌، شالوده‌ای محکم دارد و در مقابل ادعای دروغین حاکمیت مطلق لیبرالیسم ایستاد.

آنچه از دموکراسی تعبیر می‌شود

دموکراسی تعابیر مختلفی دارد که سه تفسیر اصلی آن بدین شرح است: 1. دخالت نکردن امور دینی در سیاست 2. حضور مستقیم مردم در قانون‌گذاری 3. نقش داشتن مردم در انتخاب نماینده برای قانون گذاری و اجرا.

از این سه برداشت، آن چیزی که هم با عقل سازگاری دارد و هم اسلام برآن صحه می‌گذارد، مورد سوم است؛ زیرا قوانین را کسی وضع می‌کند که عالم به مصالح و مفاسد است و ما باید به آنها دسترسی پیدا کنیم.

نقش مردم پیشنهاد دادن فرد صالح است و قوانین الهی باید در گرفتن این تصمیم همراه بشوند تا وی همراهی مردم را به دست آورد و کرامت اسلام بر مردم این است که خود مردم بتوانند زیر نظر حاکمیت خدا، فرد مورد نظرشان را به رهبر جامعه ارائه داده تا وی زمام مردم را به دست بگیرند.

امیرالمومنین هم برای انتخاب مردم ارزش قائل بود و آن فرد مدنظر مردم را به عنوان والی منصوب می‌کرد. اصلا این به نوعی حق و وظیفه مردم است که برای زندگی خودشان آزادانه تصمیم بگیرند و نظرشان را اعمال کنند، ماهیت وجود انتخابات برای همین است که حق مردم به آنها داده شود تا بتوانند وظیفه‌شان را در قبال جامعه انجام دهند.

جمهوریت نظام به اسلام گره خورده است

با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام مردم در تلاش‌اند تا نظامی جایگزین را به تمام جهانیان عرضه کنند و به همه بفهمانند که تنها راه سعادت مادی و معنوی بشر، پیروی از دستورات اسلام است. به گفته شهید مطهری، جمهوریت قالب این نظام و اسلامیت، روح این نظام است.

بنابراین مردم به عنوان کسانی که حامل اسلام هستند، وظیفه دارند تا به نحو احسن در انتخابات شرکت کرده و خار چشم دشمنان شوند؛ زیرا انتخابات، نشان دهنده‌ ارتباط مستحکم نظام با مردم است. انتخابات مصداق «اِن تَنصُرُوا الله» است که با آن سعی داریم اراده‌ی تشریعیِ الهی را در روی زمین محقق کنیم.

در این میدان مردم وسیله‌ای هستند تا با آنها اهداف الهی تحقق پیدا کند و تحقق این امر بدون آنان امکان‌پذیر نیست، انتخابات سیلی به چهره‌ مدعیان دموکراسی است که با آن می‌خواهند در مقابل اسلام بایستند. مردم باید با حضور پای صندوق‌های رای، یک سیلىِ بیدار کننده و هشیار کننده به کسانی بزنند که در توهّمات خودشان غوطه‌ورند و خیال‌پردازی می‌کنند و به آنها نشان دهند که به این نظام اسلامی اعتماد دارند.

مردمی که پای بیعت خود ایستاده‌اند و نظام اسلامی را تقویت کردند، الگوی جهانیان خواهند بود و انتخابات رکن مهم نظام اسلام است و همواره رای مردم تعیین کننده اصلی مدار حرکت انقلاب بود. /882/ 703/

سید محمد متکلم

ارسال نظرات