۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۴۰۳۶۷
معاون سیاسی سپاه استان گیلان:

تقوای سیاسی از ویژگی‌های یک نماینده انقلابی است

تقوای سیاسی از ویژگی‌های یک نماینده انقلابی است
معاون سیاسی سپاه استان گیلان با بیان اینکه شناخت مردم از ویژگی‌های یک نماینده اصلح بسیار مهم است، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مهدی نیازمند امروز در همایش مداحان بسیجی جوان شهرستان رشت که در سالن جلسات سپاه ناحیه رشت برگزار شد بالا بردن روحیه انقلابی و تهییج مردم برای حضور در صحنه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون شک حضور گسترده مردم در انتخابات بسیاری از نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

معاون سیاسی سپاه استان گیلان شاخصه‌های مهم انقلابی‌گری و نقش تأثیرگذار مداحان بسیجی در تبیین این مؤلفه‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: طراحی توطئه‌ها از سوی دشمنان و موانعی که استکبار جهانی برای رسیدن ما به اهداف والای انقلاب اسلامی ایجاد می‌کند به‌ویژه در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است.

نیازمند حضور گسترده و مشارکت مردم در صحنه انتخابات را به عنوان یک ضرورت مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مداحان به عنوان قشر تأثیرگذار باید به رسالت خود در این زمینه عمل کنند تصریح کرد: مداحان با استفاده از هنر شعر، مداحی و در جلساتی که در آن حضور پیدا می‌کنند می‌توانند در راستای بالا بردن روحیه انقلابی نقش‌آفرین باشند.

وی تهییج مردم برای حضور در انتخابات و بیان معیارها و مؤلفه‌های یک نامزد اصلح، شایسته و انقلابی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری را از دیگر رسالت‌های جامعه مداحان دانست و ابراز داشت: در این میان علاوه بر بحث تبیین و بیان ویژگی‌های نامزد شایسته، انتخاب افرادی که دارای شاخصه‌های انقلابی باشند نیز بسیار مهم است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلابی‌گری که از دیدگاه مقام معظم رهبری ذکر شده است را برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی از جمله این ویژگی‌های بارز و مهم محسوب می‌شوند.

نیازمند اعتقاد به پیشرفت و تعالی، اعتقاد به مردم و حمایت از آنان و مستضعفان را از دیگر شاخصه‌های انقلابی‌گری ذکر کرد و بیان داشت: داشتن همت بلند برای رسیدن به آرمان‌ها، مقابله با تنبلی و محافظه‌کاری، توجه به استقلال کشور در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از جمله ویژگی‌های یک نماینده انقلابی است.

وی حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی و دفاع از سبک زندگی اسلامی و ایرانی را از دیگر خصوصیات بارز نماینده انقلابی و شایسته تلقی کرد و گفت: یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی باید به تحرکات دشمن حساس باشد، نقشه‌ها و طراحی‌های دشمن را به خوبی بشناسد و از تقوای سیاسی و اجتماعی لازم برخوردار باشد.

در این برنامه علاوه بر سخنرانی یک نشست هم‌اندیشی نیز برگزار شد و موضوعاتی نظیر بررسی آسیب‌ها و آفت‌های پیشرفت مداحان جوان، هماهنگی و پیشگیری و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های ماهانه برای مداحان جوان در آن مطرح شد.

علاوه بر این‌ها اهمیت ایجاد یک بستر مناسب جهت تبادل نظر با مداحان، راه‌اندازی فضای مناسب برای ایجاد تجمعات صمیمانه بین مداحان و پیگیری راه‌اندازی مرکز استعدادیابی مداحی از دیگر مواردی است که در حاشیه این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات