۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۴۰۴۷۲
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

حضور در مجلس فرصت نوکری است نه آقایی‌

حضور در مجلس فرصت نوکری است نه آقایی‌
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: افرادی باید به مجلس راه بایند که اهل خدمت به مردم بوده و قدرت طلبانی که کرسی نمایندگی رابرای منافع شخصی می‌خواهند، صلاحیت لازم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در یادواره شهدای فصل زمستان شهر مریانج اظهار داشت: سردار سلیمانی به دنبال نام و مقام نبود و حتی پیشنهاد دوستان برای کاندیداتوری را نپذیرفت و طوری زندگی کرد که به گفته یکی از دوستانش برای مراسم عروسی پسرش پول کم آورد چرا که هیچ گاه حق مأموریت نگرفت.

وی افزود: مظلومیت این شخصیت متواضع از عظمت او بیشتر است و با انتخاب صحیح است که می‌توان مظلومیت او را جبران کرد و افرادی را به مجلس و دولت فرستاد که مطالبه‌گر باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به کاندیداهای انتخاباتی و مسؤولان هم تأکید کرد: حضور در مجلس و دولت، فرصت نوکری نایب امام زمان(عج) برای خدمت به مردم است و اگر فردی آن را برای جاه‌طلبی، قدرت‌طلبی و شهرت‌طلبی بخواهد؛ خائن به خدا و پیامبرش است و صلاحیت لازم را ندارد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: مظلومیت حاج قاسم از همه ابعاد شخصیتی او بیشتر است، اما از طرف مردم نیست زیرا مردم هر جا که لازم بوده پای کار آمده و از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌ و فشارها را تحمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مظلومیت حاج قاسم سلیمانی از ناحیه خواص و چهره‌های سیاسی و قدرتمندان کشور است که باید یقه آن‌ها را گرفت و وادار به پاسخگویی کرد.

شهادت سردار سلیمانی انقلاب اسلامی را بیمه کرد

امام جمعه سابق مریانج با بیان اینکه حاج قاسم حجت را بر همه تمام کرد، مطرح کرد: او به وعده‌های خداوند ایمان داشت و هرگز متزلزل نشد، اما سخت‌ترین لحظه برای این سردار دشمن‌شکن به تعبیر خودش زمانی بود که یک فرد در اغتشاشات آبان ماه، پرچم جمهوری اسلامی ایران را پاره کرد.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: دشمن به دلیل تصمیم‌گیری‌های غلطی که در مسئله بنزین صورت گرفت و التهابات پس از آن تصور می‌کرد با وارد آوردن فشار سنگین‌تر می‌تواند مردم را به خیابان بکشاند.

وی، هدف دشمن از ترور سردار سلیمانی را پیاده کردن آخرین مرحله از برنامه‌های خود دانست و گفت: آن‌ها پس از تحریم‌های متعدد، ناامید کردن مردم و جنگ روانی قصد داشتند تا شرایط را برای وارد آوردن ضربه نهایی به نظام جمهوری اسلامی فراهم کنند.

حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: در چنین شرایطی، تنها مانع حمله دشمن، قدرت دفاعی و توان امنیتی و نظامی ایران بود که مظهر آن، جبهه مقاومت، سپاه قدس و فرمانده شجاع آن سردار سلیمانی بود؛ کسی که همه نقشه‌های آمریکا در منطقه را باطل کرده بود.

وی افزود: دشمن با راه‌اندازی جنگ 33 روزه در لبنان و ایجاد گروهک تروریستی داعش در سوریه قصد حذف کشورهای شیعه‌نشین از اطراف اسرائیل را داشت، اما حاج قاسم سلیمانی به همراه افرادی چون سردار حاج حسین همدانی، نقشه دشمن را به هم زد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: پس از حضور گسترده داعش در عراق و درخواست سران نمک نشناس کردستان عراق از ایران هم سردار سلیمانی بلافاصله با 100 نیرو به کمک آن‌ها رفت و اسم حاج قاسم که آمد؛ ورق برگشت و داعش عقب‌نشینی کرد.

نام حاج قاسم باطل‌السحر شیاطین بود

امام جمعه سابق مریانج با بیان اینکه نام حاج قاسم باطل‌السحر شیاطین بود و عراق را نجات داد، تصریح کرد: او مجاهدی مؤمن، با تدبیر و در کف میدان بود که همه نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام رستمی مطرح کرد: دشمن با ترور سردار سلیمانی می‌خواست ایران را گرفتار دور فرسایشی کند چراکه تصور می‌کرد مردم با حمله نظامی تلافی‌جویانه مخالفت کرده و سکوت ایران، اعتبار نظام اسلامی را خدشه‌دار می‌کند.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از تشییع باشکوه سردار سلیمانی به یوم‌الله مطرح کرد: ترامپ با دیدن این صحنه قالب تهی کرد و نه‌تنها اختلاف ایجاد نشد که ملت ایران یکصدا شده و برخی ضد انقلاب‌ها برای حاج قاسم مرثیه سرودند.

شهادت حاج قاسم بزرگترین عملیات زندگی او بود که انقلاب اسلامی را بیمه کرد و اقدام سپاه در حمله به عین‌الاسد هم هیمنه آمریکا را درهم ریخت.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه گزینه‌های نظامی آمریکا هنوز روی میز است، تصریح کرد: با این وجود دشمن نه‌تنها امروز جرأت حمله به ایران را ندارد؛ بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب از منطقه خارج می‌شود و این وعده خداوند به پاداش ایستادگی در برابر مستکبران است.

روستازاده‌ای که طوفان به پا کرد

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: گرچه حاج قاسم را از دست داده‌ایم، اما روح ملکوتی‌اش، دل‌های بسیاری را متحول کرد و بسیاری با اسلام و انقلاب آشتی کردند.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: مکتب حاج قاسم یعنی اگر کسی برای خدا و در راه خدا حرکت کند؛ شکستی برایش وجود ندارد و عزت و شکوه و پیروزی دائمی مال اوست.

وی بیان کرد: خداوند متعال چنان عزتی به قاسم سلیمانی داد که این فرزند روستای دورافتاده‌ای در کرمان با شهادت خود طوفانی به پا کرد که پای همه ستمگران جهان لرزید.

حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: پیام حاج قاسم این است که اگر فردی با خدا معامله کند؛ خداوند خریدار او است و این در تشییع‌های متعدد حاج قاسم به وضوح دیده شد و مردم ایران یک اربعین برای او سوگواری کردند.

 شهر مریانج از قطب‌های مذهبی غرب کشور به شمار می‌رود و از نظر دیانت و ولایت‌مداری شهرت ویژه‌ای دارد به طوری که مسجد جامع این آن، کانون فعالیت‌های انقلابی بوده و نخستین گروه انقلابی استان همدان به رهبری آیت‌الله شهید مدنی و به همت شیخ اکبر یارمحمدی از اهالی مریانج تشکیل شد.

مردم این شهر کوچک در مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از 150 شهید به ویژه 8 سردار شهید به نام‌های حبیب‌الله مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

نخستین جرقه‌ علنی انقلاب در استان همدان هم به تعبیر سردار سرلشکر حاج حسین همدانی از برگزاری مراسم چهلم حاج آقا سید مصطفی خمینی در مریانج زده شد و مردم این شهر باوجود خفقان شدید همگام با شهرهای بزرگی چون قم و تبریز و مشهد برای فرزند ارشد امام سوگواری کردند./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات