۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۰۶۷۲
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

حضور مردم خراسان شمالی در پای صندوق‌های رأی پرشور و گسترده است

حضور مردم خراسان شمالی در پای صندوق‌های رأی پرشور و گسترده است
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه حضور مردم خراسان شمالی در پای صندوق‌های رأی پرشور و گسترده است، گفت: انتخابات در استان بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی، رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی، صبح امروز پس از انداختن رأی خود در شعبه مسجد انقلاب بجنورد، در جمع خبرنگاران، گفت: تمام تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده، هیچ مشکلی در شعبات اخذ رأی استان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان وجود دارد و ۸۴۰ شعبه اخذ رأی از ساعت هشت امروز کار جمع‌آوری آرای مردم آغاز کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: شاید این نخستین بار در استان است که صندوق‌های اخذ رأی به‌موقع به شعبه‌ها ارسال شده است.

حیاتی گفت: ارتباط با تمام شعبه‌ها به‌صورت آنلاین برقرار است و تدابیر لازم برای تأمین امنیت مکان برگزاری انتخابات هم اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار نیروی انتظامی، مسؤولیت تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۸۴۰ دستگاه احراز هویت در استان برای برگزاری انتخابات تأمین شده است گفت: استفاده از این دستگاه‌ها از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری می‌کند.

گفتنی است، حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان بر عهده دارند.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رأی نیز برای این انتخابات در استان که ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رأی دادن دارد تأمین شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت 97، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
اینکه ما رای بدیم یاندیم ب هیچ کشوری مربوط نمیشه من خودم ازسیاست اصلا خوشم نمیاد ولی ب کشورهای اروپایی مربوط نیس ک ما رای بدیم یاندیم اگه کرونا گرفتیم مردیم مگه کشورهای خارجی میخوان جوابگوباشن اگه خودشون بودن چیکارمیکردن!!!!؟؟؟
0
0