۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۴۰۷۹۱
استاندار خراسان شمالی:

۷۰ هزار تعرفه رأی به صندوق‌های خراسان شمالی انداخته شد

۷۰ هزار تعرفه رأی به صندوق‌های خراسان شمالی انداخته شد
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون بیش از 70 هزار تعرفه رأی به صندوق‌های خراسان شمالی انداخته شده است، گفت: حضور مردم استان در شعب اخذ رأی گرم و شکوهمند است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز در بازدید از شعب اخذ رأی در جمع خبرنگاران، گفت: حضور مردم این استان در شعب اخذ رأی گرم و شکوهمند است و تاکنون بیش از ۷۰ هزار تعرفه رأی به صندوق‌ها انداخته شده است.

وی اظهار داشت: در بازدیدی که در ساعات اولیه رأی‌گیری از شعب سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان صورت دادیم مشاهده شد که مردم این مناطق به‌صورت پرشوری در عرصه تعیین سرنوشت خود حضور یافته‌اند.

شجاعی با اشاره به حضور گسترده مردم در ساعات نخستین رأی‌گیری، افزود: مردم همیشه در صحنه هستند و علیرغم همه فشارهای اقتصادی، همیشه پای انقلاب، نظام و رهبری ایستاده‌اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: مردم کشور و استان خراسان شمالی امروز سنگ تمام خواهند گذاشت و پیام حضور خود را به جهان مخابره خواهند کرد.

شجاعی افزود: حضور در عرصه انتخابات جهاد عمومی است و خدا را شکر که مردم خراسان شمالی به این جهاد لبیک گفته و همچون گذشته این صحنه را نیز خالی نگذاشتند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی تمام تلاش خود را برای ناامیدی مردم و کاهش حضور آنان در پای صندوق‌های رأی انجام می‌دهند، افزود: هجمه دشمن در برابر ما کم نیست و از ماه‌ها قبل برای امروز برنامه‌ریزی کرده‌اند ولی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ما نیز هوشمندانه در صحنه بوده و همراهی و همدلی مردم و تک‌تک اقشار استان را به نمایش گذاردند.

۸۴۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان شمالی پیش‌بینی شده و ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در این انتخابات واجد شرایط رأی دادن هستند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

هم‌زمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان برای تعیین جایگزین مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده فقید ادوار این استان در خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات