۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۴۰۷۶۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به تقابل و تشتت شود

اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به تقابل و تشتت شود
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر قانونمداری و گردن نهادن به انتخاب مردم، گفت: اگرچه سلیقه‌های سیاسی به جای خود محفوظ است اما نباید این اختلاف سلایق سبب تشتت و تقابل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، به تبیین اهمیت و ضرورت ارتباط متقابل و دوسویه بین مردم و حکومت پرداخت.

وی با بیان اینکه خطبه 216 نهج‌البلاغه حقوق متقابل دولت و ملت و مردم‌سالاری و امامت و ولایت را کنار هم بیان می‌کند، افزود: اگر این رابطه خوب و زیبا باشد؛ به‌گونه‌ای که هم مردم و هم دولتمردان به وظایف خود عمل کردند در چنین حاکمیتی و در این چهارچوب، حاکمیت خداپسند شده و عزت و برکت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما اگر رابطه مناسبی بین مردم و حاکمیت نباشد روح‌ها آزرده و قلب‌ها پراکنده می‌شود و در چنین جامعه‌ای احساسات دینی مردم کمرنگ می‌شود و انگیزه‌ای برای پی‌جویی حق ندارند؛ ازاین‌رو باید گفت کمرنگ شدن عمل به احکام دین و رنگ باختن آن‌ها از آثار جدایی بین ملت و دولت است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در نظام اسلامی رهبری و ولایت‌فقیه تداوم راه انبیا و ائمه اطهار (ع) است و ولایت‌فقیه در امتداد ولایت الهی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای بدترین چیز برای یک مسؤول و مدیر این است که هوای نفس او بر او غلبه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، بر مشارکت حداکثری مردم در این حماسه سازی تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر قانون مداری و گردن نهادن به انتخاب مردم از سوی کاندیداهای انتخاباتی، اظهار کرد: از فردا باید رقابت‌ها به رفاقت بدل شده و به برنده انتخابات تبریک بگوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نامزدها و طرفداران آن‌ها باید بدانند با پایان وقت رأی‌گیری، رقابت سیاسی به پایان رسیده و از فردا باید بهشتی صفت با یکدیگر تعامل داشته باشیم؛ زیرا اگرچه سلیقه‌های سیاسی به جای خود محفوظ است اما نباید این اختلاف سلایق سبب تشتت و تقابل شود./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات