۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۴۰۸۰۵
توصیه‌های حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به منتخبان ملت؛

امروز تجلی عدالت، شنبه مهربانی و بردباری

امروز تجلی عدالت، شنبه مهربانی و بردباری
امام جمعه تبریز گفت: اگر امروز تجلی عدالت است، فردا باید شنبه مهربانی و بردباری باشد زیرا بعد از انتخابات برخی رفتارها بروز می‌کند که مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: فردا شنبه مهربانی و بردباری است زیرا اگر امروز تجلی عدالت است، فردا باید شنبه مهربانی و بردباری باشد، چراکه این دو صفت علاج پیشگیرانه است زیرا بعد از انتخابات برخی رفتارها بروز می‌کند که مناسب نیست.

وی افزود: همه مردم به خصوص برندگان انتخابات و طرفداران کاندیداهای انتخابات باید بدانند، ملت ایران بزرگترین برنده انتخابات ‌هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز انتخابات روز نمایش الگوی مردم‌سالاری دینی و روز یاس دشمن است،گفت: از این‌رو باید اولین تشکر را از مردم کرد و تشکر دوم را از نامزد انتخاباتی و رقبای آنها کرد زیرا حضور نامزدها بزرگترین کمک به رقابت انتخاباتی است و همین حضور موجب گرم شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت مردم شده است.

وی ادامه داد: هر فرد و هر وکیل منتخب و حامیان آنها باید پیروزی در انتخابات و موفقیت از آنِ خداوند متعال بدانند و شاکر الطاف خداوند متعال باشند و نباید به‌گونه‌ای رفتار کنند که طرفداران سایر کاندیداها احساس خسارت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: بهترین کار این است که وقتی نتایج اعلام شد، افرادی که رای نیاورده‌اند به آنهایی که منتخب شده‌اند، تبریک بگویند زیرا نتیجه انتخابات هر چه که باشد، معتبر است و نباید با ناراحتی خود حرکاتی دشمن‌پسند انجام دهند.

وی اذعان داشت: نامزد منتخب قطعاً نامزد همه مردم ایران است و اگر در شهرستان کوچکی نماینده‌ای انتخاب شده است، به منزله وکیل همه مردم ایران است.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه پس از پیروزی در انتخابات تا افتتاح مجلس یازدهم، حدود ۱۰۰ روز فرصت هست، افزود: از این‌رو نمایندگانی که اولین بار حضور خود هستند، با همفکری و مطالعه از وظایف وارد مجلس شوند و پای درد و دل مردم حوزه انتخابیه خود بنشینند تا بتوانند در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی متذکر شد: نخستین وظیفه فرد منتخب تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات مردم است.

وی با تاکید بر اینکه با انتخاب قوی یک مجلس قوی را خواهیم داشت، گفت: شرکت حداکثری یک رکن بسیار بزرگ و مایه آبروی نظام و خنثی‌کننده نیات شوم صهیونیست و استکبار است و حضور حداکثری مایه قدرت، مصونیت‌بخش در برابر دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد:افرادی که هنوز موفق به شرکت نشده‌اند حتما بعد از نماز جمعه در انتخابات شرکت کنند زیرا در کار خیر باید پیش‌قدم بود.

وی ابراز کرد: چند روزی است که شبکه‌های ضد انقلاب شایعه جلوگیری از حضور در صندوق‌های رای را مطرح کردند و دلیل آن را انتقال ویروس کرونا می‌دانند ولی امروز شور و شوق مردمی را دیده و حال شایعه استفاده از استامپ را در انتقال کرونا منتشر کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: امروز وزارت کشور اعلام کرد که الزامی نیست که انگشت خود را داخل استامپ کنید و حال باید منتظر ماند که دشمنان برای بعد از ظهر چه توطئه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: مجلس قوی عبارت از انتخابات پرشور است و اگر حضور مردم زیاد باشد، مجلس قوی خواهد بود و نمایندگان منتخب باید خادم مردم بوده و مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: افرادی که غرور نداشته و اهل ریخت و پاش و اسراف نیستند بلکه اهتمام لازم برای پیشرفت کشور داشته و تحمل رای نظر مخالف را دارند و شایسته‌سالار، قانونگرا، شجاع و قاطع هستند را انتخاب کنید.

وی گفت: در وصیت سردار سلیمانی دیدید که ایشان خطاب به سیاسیون کشور چگونه اطاعت از رهبری را تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از جمله مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، متذکر شد: امروز روزی برای انجام تقوای الهی است و باید مراقب باشیم که به این تقوا عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز به دیدار مردم آذربایجان با رهبری به مناسبت قیام ۲۹ بهمن اشاره کرد و بیان کرد: الحمدالله همه دیده و شنیدید که رهبری چه عنایتی نسبت به بحث ۲۹ بهمن سال ۵۶ و نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب داشتند.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان به مثابه سنگر دائمی از هویت دینی و ملی ایرانیان است، افزود: اگر بخواهیم نظر رهبری در مورد آذربایجان را برداشت کنیم، جان کلام این است که آذربایجان مظهر غیرت ایران و ایرانی، آذربایجان مظهر غیرت دینی، انقلابی، ملی، الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان، آذربایجان سد محکم در برابر استبداد و استعمار و انحراف دینی و ملی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چرا آذربایجان همواره سنگر مستحکم کشور است، گفت: زیرا مردم خوبی دارد و جوانان و مردم انقلابی، صادق و شجاع دارد همچنین این خطه بصیرت دینی و انقلابی دارد و علاج واقعه را قبل از وقوع می‌‌کند و آتش به اختیار وارد صحنه شده‌اند.

وی به حضور بصیرانه، به‌هنگام و به‌موقع آذربایجان در لحظات حساس و نیاز نظام را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: حضور علما و سرداران در نهضت مشروطه با تجزیه‌طلبان و سرکوب آنها در دهه اول قرن چهاردهم شمسی، حضور به هنگام برکت‌آفرین و پیشران تبریزی‌های قهرمان در بزرگداشت اربعین شهدای قم، حضور به موقع و پیشگیرانه در سرکوب فتنه‌های اوایل انقلاب، حضور پیشرانه در ۸ دی سال ۸۸ در دفاع از مقدسات دینی و ملی، حضور درس‌آموز در سرکوب آشوب سال ۹۶، حضور در محکومیت آشوب آبان سال‌جاری، حضور در روز شهادت سردار سلیمانی و راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن در آن شرایط جوی نشان از این دارد که آذربایجان و تبریز سنگر دفاع از ایران انقلابی در جنگ سخت و نرم هستند.

امام جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با بیان اینکه دوری جستن از گناهان از واجبات الهی است، اذعان داشت: با توجه بر اینکه روز تربیت و تعلیم و آموزش وجود دارد، از این‌رو آموزش و پرورش در این خصوص نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بحث تربیت فرزندان، دانش‌آموزان با سبک تربیت اسلامی خیلی مهم است، گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی همین تربیت اسلامی می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در قرآن کریم موضوع تعلیم و تربیت وجود دارد و همیشه تربیت بیشتر از تعلیم به جز در یک جا، مطرح شده است.

وی با اشاره به توصیه‌های معنوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان باید معنای جشن تکلیف را بدانند زیرا این ماموریت از سوی پروردگار است و اگر به این ماموریت عمل کنند، موفق خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم متذکر شد: دانش‌آموزان از شما می‌خواهم تا نماز را اول وقت و با توجه بخوانید همچنین رابطه خود را با پروردگار حفظ کنید که در این میان، ماه رجب فرصت خوبی برای این کار است.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۳ رجب کم مانده تا مساجد پر از جوانانی باشد که برای اعتکاف می‌آیند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ای پدر و مادر هر روز فرزندان خود را تشویق کنید تا یک صفحه قرآن بخواند، گفت: فرزندان من قرآن را از یاد نبرید.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه سلامت جسم را از طریق ورزش، تغذیه مناسب تامین کنید، تصریح کرد: تغذیه مناسب به منزله خورد و خوراک زیاد نیست بلکه رعایت بهداشت و تغدیه مناسب در زمان‌های تعیین شده و ورزش منجر به کسب سلامت جسمی می‌شود.

وی افزود: اگر یک جوان بخواهد نشاط داشته باشد، به ورزش نیاز دارد و به خاطر همین جوانان مدال‌آور کشور برای ما عزیز هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: آموزش و پرورش به ورزش دانش‌آموزان دقت‌نظر زیادی داشته باشد.

وی، به داشتن شجاعت و اعتماد به نفس در بین مردم اشاره کرد و گفت: این دو رمز موفقیت در دنیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره بر اینکه اگر بخواهیم از لحاظ فرهنگی بر دنیا حاکم شویم، باید از نظر علمی قوی باشیم، ادامه داد: یکی از رموز غرش کردن برخی کشورهای غربی، همین تکیه بر علم است.

وی ابراز کرد: برخی‌ درس را برای نمره می‌خوانند در حالیکه باید خوب درس خواند نه اینکه نمره خوبی گرفت.

خطیب نماز جمعه تبریز به توزیع کتاب‌های مناسب در کشور اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی که در رابطه با شهدا و ایثارگران است، باید جزو بسته مورد مطالعه همه ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید تا دشمن بین شما و خانواده شما نفوذ کند، توضیح داد: محیط خانواده و خانه و مدرسه باید یک محیط شاداب و اثرگذار باشد.

امام جمعه تبریز افزود: به نظر می‌رسد اگر بخواهیم کشور را به خوبی اداره کنیم، باید خود را آماده کنیم زیرا دانش‌آموزان آینده این کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در اعلام مناسبت‌های تقویمی به ولادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و اضافه کرد: سالگرد شهادت باکری، حاج حسین خرازی، روز مهندس، حلول ماه رجب ( استفاده از فیوضات ماه رجب) را پیش‌رو داریم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات