۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۴۰۸۳۱
انتخابات در هرمزگان؛

روند عادی رای‌گیری در مناطق سیل‌زده

روند عادی رای‌گیری در مناطق سیل‌زده
مردم شهرهای مختلف هرمزگان حتی مردم سیل‌زده جاسک و بشاگرد از اولین دقایق صبح امروز با حضور در پای صندوق‌های رای، مهیای خلق حماسه بزرگ دو اسفند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، راس ساعت 8 صبح امروز دوم اسفندماه، ماراتن خلق حماسه بزرگی از شور و شعور مردم بزرگ هرمزگان دوشادوش تمام ایرانیان سربلند آغاز شد. یک میلیون و 174 هزار هرمزگانی واجد شرایط رای دادن هستند.

مردم گزارشات تخلفات انتخاباتی را اعلام کنند

سعید ناجی رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: با آغاز فرآیند رای‌گیری در سراسر استان و با توجه به حضور نمایندگان فرماندار و هیأت‌های بازرسی و نظارت، مردم نیز می‌توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را به شماره ۰۷۶۳۱۲۲ داخلی‌های ۴۱۲،۴۱۳ و ۴۰۹ اطلاع رسانی کنند.

تعداد شعب ثابت و سیار هرمزگان اعلام شد

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان هرمزگان، از مجموع ۱۳۱۸ شعبه اخذ رأی، ۷۸۲ شعبه به صورت ثابت و ۵۳۶ شعبه سیار است که با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی موجود در استان و تعداد زیادی روستاها درنظر گرفته شده است.

رای‌گیری در مناطق سیل‌زده جاسک بدون هیچ مشکلی در جریان است

فرماندار جاسک با بیان این که صندوق‌های اخذ رای در مناطق سیل‌زده این شهرستان از صبح امروز مستقر شده است، اظهار کرد: کار اخذ رای از مردم عزیز این مناطق بدون هیچ مشکلی در جریان است. وی افزود: بنا بر دستور وزارت کشور، داشتن شماره ملی و شناسنامه برای اخذ رای الزامی است و لذا هیأت‌های اجرایی انتخابات در حال اخذ رای از مردم در این مناطق هستند.

وی عنوان کرد: بحمدالله مشارکت خوبی را نیز شاهد هستیم و مردم از همان دقایق اولیه رای‌گیری در شعب اخذ رای حضور یافته‌اند.

9 هزار عامل اجرایی در انتخابات هرمزگان دست‌اندرکار هستند

استاندار هرمزگان که برای شرکت در انتخابات مجلس در شعبه اخذ رای مسجد قدس بندرعباس حضور یافته بود در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات در سراسر استان، اظهار کرد: بنا بر استعلامی که از فرمانداران شهرستان‌های مختلف داشته‌ایم، حضور مردم در اولین دقایق و ساعات رای‌گیری بسیار خوب بوده است و امیدواریم این روند تا پایان امروز نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: برای جمع‌آوری آرای مردم تمامی تمهیدات لازم اتخاذ شده است و 9 هزار نفر عوامل اجرایی در 1318 شعبه اخذ رای در کنار نمایندگان فرماندار و هیأت‌های بازرسی و نظارت بر انتخابات در حال برگزاری انتخابات دوم اسفندماه در هرمزگان است.

فریدون همتی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی کشور و منطقه، مشارکت مردم در این انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور اهمیت فراوانی دارد و لذا حضور مردم می‌تواند قدرت و قوام بیشتری به نظام اسلامی ما ببخشد.

حضور دشمن شکن مردم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس در انتخابات

فرماندار قشم گفت: مردم مناطق مختلف جزیره قشم از اولین ساعات آغاز اخذ رای برای شرکت در انتخابات مجلس در پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند و مجموعا ۹۸ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این جزیره در نظر گرفته شده است.

علیرضا نصری افزود: 67 صندوق در بخش مرکزی و 30 شعبه نیز برای شهر قشم و درگهان در نظر گرفته شده است و ترکیب شعب ثابت و سیار را نیز به نحوی در نظر گرفته‌ایم که مردم روستاهای مختلف این جزیره بتوانند رای خود را به صندوق بیاندازند.

بازدید دادستان بندرعباس از شعب اخذ رای

مجتبی قهرمانی دادستان مرکز هرمزگان از صبح امروز با حضور در چندین شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهر بندرعباس از نزدیک، فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید ضمن رصد فرآیند اخذ رأی، راهکارهای لازم را به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند و همچنین پیشگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی ارائه کرد.

مردم می‌توانند از استامپ استفاده نکنند

استاندار هرمزگان در گفت‌وگویی خبری با بیان این که به منظور تسهیل فرآیند اخذ رای و رفع نگرانی مردم با موافقت شورای نگهبان، اخذ اثر انگشت اختیاری است، اظهار کرد: با توجه به احراز هویت رای‌ دهندگان بوسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و لذا اخذ اثرانگشت الزامی نیست.

پرواز بالگردها بر فراز آسمان هرمزگان برای انتخابات

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان از انجام ۴ سورتی پرواز بالگردها برای جمع‌آوری آرای مردم در مناطق سخت عبور این استان خبر داد.

سعید ناجی با اشاره به انتقال صندوق‌های سیار با بالگرد در استان، گفت: تاکنون چهار سورت پرواز به منظور جابجایی شعب سیار در منطقه بشاگرد صورت گرفته و دو بالگرد نیز در شهرستان‌های ابوموسی و بندرلنگه در حال انتقال شعب هستند.

مشارکت بالای مردم بشاگرد در انتخابات

با توجه به شرایط سخت مردم منطقه پس از وقوع سیل ماه گذشته در این منطقه اما مردم بخش‌های گافر و پارامون و سردشت حضور باشکوهی در انتخابات داشته‌اند و بسیاری از شعب اخذ رای از صبح امروز شاهد تجمع مردم برای رای دادن هستند.

همچنین بالگرد ویژه نیروی دریایی ارتش نیز برای جمع‌آوری آرای مردم مناطق سخت عبور نیز به پرواز درآمده است تا برخی از روستاهایی که امکان انتقال سریع صندوق رای به صورت زمینی در آنها فراهم نیست نیز بتوانند در انتخابات شرکت کنند./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات