۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۴۰۸۳۶
امام جمعه نجف اشرف:

زمان نابودی کامل داعش فرا رسیده است

زمان نابودی کامل داعش فرا رسیده است
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به آزادی حلب، بیان داشت که زمان نابودی کامل داعش و جبهه النصره فرا رسیده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، تشکیل دولت جدید عراق را نیازمند صبر مردم دانست و تصریح کرد که مردم با صبر خود از شکست این تجربه جلوگیری کنند.

وی افزود: دولت جدید باید پاک دست و به دور از فشارهای سیاسی و مصالح حزبی و طائفه ای تشکیل شود.

امام جمعه نجف ضمن انتقاد از آمار بالای بیکاری در عراق اظهار داشت که دولتمردان با برنامه های خود باید این آمارها را کاهش دهند.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته از پزشکانی که به صورت رایگان و برای شادی روح شهید ابومهدی المهندس به درمان بیماران پرداختند، تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام قبانچی آزادسازی کامل شهر حلب سوریه را به مردم این کشور تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت که حلب یکی از بزرگ ترین استان های سوریه محسوب می شود و این پیروزی به معنای نزدیک شدن به زمان پایان نفوذ جریان های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره در سوریه است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در شهر مقدس قم، گفت: مردم ایران، امروز با وجود شایعه وجود بیماری کرونا به خیابان ها آمدند و در پای صندوق های رای حاضر شدند. این مردم در مسیر آرمان های خود پایدار هستند به همین علت خداوند متعال در مواضع مختلف به یاری آنان پرداخته است.

امام جمعه نجف اشرف، سالروز شهادت شهید محراب سید محمد باقر حکیم (قدس سره) را گرامی داشت و بیان کرد: این مرد بزرگ و فقیه پرهیزکار از مبارزان نظام ستمگر صدام بود و در این راستا توانسته بود که جهانیان را برای سرنگونی این حکومت ظالم، قانع کند.

وی ادامه داد که مراجع، حوزه های علمیه و علمای نظیر شهید سید محمد محمد صادق الصدر نقش بسیار پررنگی در مبارزه با حکومت های ظالم داشتند.

حجت الاسلام قبانچی در پایان ضمن اشاره به اعمال ماه رجب، ولادت امام باقر (علیه السلام) را پیشاپیش به مردم مومن تبریک گفت.

ارسال نظرات