۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۴۰۹۹۷
حجت الاسلام والمسلمین نیازی در گفت وگو با رسا:

حوزه و روحانیت نسبت به وظایف خود در قبال نظام کوتاهی نکرده است

حوزه و روحانیت نسبت به وظایف خود در قبال نظام کوتاهی نکرده است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه و روحانیت در قبال وظایف خود نسبت به انقلاب بی تفاوت نبوده است، گفت: آینده خوبی در انتظار حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سی و یکمین سالگرد صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام، در ارزیابی خود از تحولات صورت گرفته در حوزه علمیه براساس این منشور، گفت: در دوران مدیریت آیت الله اعرافی که دارای عقبه و سابقه فراوانی در مدیریت جامعه المصطفی است گام های مناسبی در زمینه تحول در حوزه علمیه برداشته شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تشکیل شدن حوزه های فقهی پاسخ گو به نیازهای جامعه قابل مشاهده است، گرچه ممکن است آغاز این حرکت با توجه به گستردگی توجه به دین، مناسب نباشد اما با این حرکتی که شروع شده، آینده خوبی در انتظار حوزه علمیه است.

وی در زمینه وظایف حوزه علمیه در قبال نظام اسلامی اظهار کرد: حوزه علمیه برای نظام اسلامی اقدامات فراوانی انجام داده و این که برخی می گویند کاری انجام نداده سخنی اشتباه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزه علمیه نسبت به انجام دادن وظایف خود در قبال نظام اسلامی بی تفاوت نبوده است گرچه خلاهایی وجود دارد و امیدواریم این خلاها پر شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر این که امروزه طلاب فاضل فراوانی به اندازه توان خود مشغول پاسخ گویی به نیازهای نظام هستند، گفت: البته وظایف حوزه امروزی نسبت به حوزه پیش از انقلاب بسیار متقاوت است.

وی با مقایسه وظایف حوزه قبل و بعد از انقلاب، بیان کرد: حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی علاوه بر نیازهای فردی و جامعه باید نیازهای نظام اسلامی را پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی افزود: امروزه نه تنها نیازهای داخلی نظام اسلامی افزایش داشته و حوزه باید به آنها پاسخ دهد بلکه گرایش مردم خارج از ایران به اسلام نیز افزایش داشته است که حوزه علمیه باید به آنها نیز پاسخ دهد./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات