۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۴۱۰۰۱

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به مردم درباره ویروس کرونا

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به مردم درباره ویروس کرونا
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از همه مردم خواست ضمن حفظ آرامش و پرهیز از اضطراب به دلیل شرایط پیش آمده، رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی با توجه به شرایط پیش آمده و پیدا شدن علائمی از ابتلای تعدادی از مردم به ویرویس کرونا، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد.

وی ضمن توصیه به مردم به منظور حفظ آرامش و پرهیز از اضطراب در جامعه، تصریح کرد: مردم ضمن این که باید از نظر بهداشتی مسائل ظاهری را جدی بگیرند، به خدای متعال توکل کنند؛ شایسته است در تمام خانه ها زیارت عاشورا و حدیث کساء خوانده شود؛ این دو دعای شریف بسیار به همه روحیه می دهد و آثار گرانبهایی را نیز به همراه دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مردم در معاشرت ها و حضور در مراکز عمومی رعایت های لازم را داشته باشند؛ حفظ جان و سلامتی از جمله واجبات است که انسان اگر کوتاهی کند در پیشگاه خدا مسؤول است.

این مرجع تقلید افزود: مردم ضمن حفظ خوسنردی باید نهایت توجه و دقت را به دستورات و تذکراتی که مسؤولان بهداشت و درمان می دهند داشته باشند و به این نکات عمل کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ما هم بعد از نمازها سر به سجده می گذاریم و برای حل مشکلات از جمله این مشکل دعا می کنیم، ان شاءالله این دعاها مؤثر واقع خواهد شد مشروط به این که مردم به وظایف خود از نظر بهداشتی عمل کنند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱
اعمال روز اول ماه رجب

اوّل روزه گرفتن: روایت شده حضرت نوح علیه‌السّلام در این روز سوار کشتى شد و به کسانى که با او بودند امر فرمود روزه بدارند. هرکه در این روز روزه بدارد، آتش دوزخ به فاصله یک سال راه از او دور می‌شود.

دوّم غسل کردن.

سوّم زیارت امام حسین علیه‌السّلام، شیخ بشیر دهّان از امام صادق علیه‌السّلام روایت کرده هرکه روز اوّل رجب حسین بن على علیهما السّلام را زیارت کند بى تردید خداى عالم او را بیامرزد.

چهارم: خواندن دعاى طولانى و مفصّلى که سیّد‌بن طاووس در کتاب «اقبال» نقل کرده.

پنجم: شروع کند به نماز سلمان (رض) بدین طریق که ده رکعت نماز گذارد و بعد ازهر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت یک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره توحید و سه مرتبه قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِرُونَ بخواند و بعد از هر سلام دست‌ها را بلند کند و بگوید: لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُیُحْیى وَیُمیتُ وَهُو حَىُّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍقَدیرٌ َ پس بگوید: اَللّهُمَّ لا مانِعَ لِما اَعْطَیْتَ وَلا مُعْطِىَ لِما مَنَعْتَ وَلا یَنْفَعُ ذَاالْجَدِّمِنْکَ الْجَدُّ.
1
0
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
از مرحوم آيةالله‌العظمي حاج شيخ عبدالكريم حايري يزدي(ره)، نقل شده است: اوقاتي كه در سامرا مشغول تحصيل علوم ديني بودم، اهالي سامرا به بيماري وبا و طاعون مبتلا شدند و همه‌ روزه عده ‌اي مي‌‌مردند. روزي در منزل استادم، مرحوم سيدمحمد فشاركي، عده‌اي از اهل علم جمع بودند. ناگاه مرحوم آقا ميرزا محمدتقي شيرازي تشريف آوردند و صحبت از بيماري وبا شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند.

مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمي بكنم آيا لازم است انجام شود يا نه؟ همه اهل مجلس پاسخ دادند: بلي. فرمود: من حكم مي‌‌كنم كه شيعيان سامرا از امروز تا ده‌روز همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح نرجس‌خاتون(علیها السلام)، والده ماجده حضرت حجت‌بن‌الحسن(علیهما السلام) هديه نمايند تا اين بلا از آنان دور شود.

اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان رساندند و همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شدند. از فرداي آن روز تلف‌شدن شيعه متوقف شد.
0
0
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
آیا می توان در این روزهایی کردهایی روزه گرفت
0
0