۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۴۱۰۴۶

۵ منتخب مردم مشهد در مجلس معرفی شدند

۵ منتخب مردم مشهد در مجلس معرفی شدند
حجت الاسلام پژمانفر، قاضی زاده هاشمی، کریمی قدوسی، حجت الاسلام بحرینی و خانم رحمانی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد رضا هاشمی، فرماندار مشهد گفت: از مجموع ۷۴۳ هزار و ۸۸۱ برگ رای صحیح ماخوذه حجت الاسلام نصر الله پژمانفر ۴۳۹ هزار و ۹۴۰ رای، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۳۹۷ هزار و ۴۴۸ رای، جواد کریمی قدوسی ۳۹۴ هزار و  ۵۳۷ رای، حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی ۳۹۳ هزار و ۱۹۷ رای و فاطمه رحمانی ۳۰۹ هزار و ۵۱۲ رای کسب کردند.   

وی افزود: بر این اساس نامزدهای مذکور با کسب آرا لازم به عنوان نامزدهای منتخب مردم از این حوزه انتخابیه راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد. 

او همچنین نرخ مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه  نزدیک به ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: دریافت نتایج انتخابات خبرگان رهبری در استان هنوز از برخی شهرستانها اعلام نشده است و بعید است امشب نتایج میان دوره ای خبرگان در استان آماده شود. 

حوزه مشهد و کلات پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد و در برخی از حوزه‌های این استان تا ساعت ۲۴ ادامه یافت. 

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات