۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۴۱۳۲۰
استاد حوزه علمیه:

نجات از دوزخ در گرو اجتناب از افراط و تفریط است

نجات از دوزخ در گرو اجتناب از افراط و تفریط است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نجات از دوزخ در گرو اجتناب از افراط و تفریط است، گفت: قیامت روز حسرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهتاش استاد حوزه علمیه، در نخستین شب از ماه رجب در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تعاریف متفاوتی از مرگ و حیات وجود دارد.

وی افزود: برخی مرگ را نیستی و نابودی تعریف می کنند و بعضی دیگر مانند حکما مرگ واقعی انسان آن زمانی می دانند که تغییر و تحولی در وجود آدمی رخ ندهد.

حجت الاسلام بهتاش درباره حقیقت حضور، ابراز کرد: انسان اگر حضور در پیشگاه پروردگار را در حالت جسمی آن بداند در اصل به پایین‌ترین مرحله حضور توجه دارد؛ گاهی به قدری حضور جسمانی مورد توجه قرار می گیرد که از حضور قلبی و معنوی غفلت می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قوم حضرت موسی(ع) ادعا داشتند تا زمانی که خداوند را نبینند به او ایمان نمی آورند؛ انسان ها دوره ای در حضور فیزیکی متوقف شده بودند و توجهی به حضور قلبی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه خداوند حکیم است، اظهار داشت: مقصود از حکمت یعنی کار در اوج اتقان انجام شود اگر حضور فیزیکی مد نظر باشد آیا حکمت الهی زیر سوال نمی رود که چرا در دوره ای امام و پیامبر بوده و در دوره ای نیست؟ خداوند متعال هرکاری که برای سعادت انسان و نجات او از شقاوت وجود داشته برایش مهیا کرده است.

حجت الاسلام بهتاش با بیان اینکه انسان هرگز نباید تصور کند راه گفتگو با خداوند بسته است، اظهار داشت: انسان در هر زمان و مکانی می تواند با خداوند سخن بگوید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در ارتباط با خالق می فرمایند: کسی که گناه کند در واقع خداوند را نشناخته است؛ این کلام بیانگر حقیقت حضور است.

وی افزود: معرفت و حضور باید مانع معصیت انسان شود؛ کسی که خود را در محضر خداوند می بیند هرگز عصیان نمی کند.

حجت الاسلام بهتاش در پایان گفت: روز قیامت کسانی که اهل عذاب می شوند فریاد حسرت سر می دهند؛ انسان اگر می خواهد از دوزخ نجات یابد باید از افراط و تفریط اجتناب کند./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حوزه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
از القای ترس و بزرگنمایی ویروس کرونا در شرایط فعلی باید پرهیز شود.
ضمنا باید خطرات احتمالی بی توجهی به این ویروس و مراعات نکردن دستوران بهداشتی را گوشزد کرد.
حفظ امید و روحیه در برابر این مشکله عمومی در اولویت است.
خدا عنایت کند و با توسل به ائمه در این مشکل عمومی به سلامت در می آییم.
0
0