۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۴۱۳۵۰
رئیس هیئت نظارت انتخابات هرمزگان:

در مرحله دریافت شکایات هستیم‌

در مرحله دریافت شکایات هستیم‌
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان هرمزگان گفت: پروسه بررسی صحت انتخابات بعد از اتمام مهلت مقرر قانونی اعتراض داوطلبان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس متین در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار و نتایج نیز از سوی هیئت اجرایی اعلام شده روند بررسی صحت انتخابات چگونه خواهد بود و کاندیداهای معترض تا چه زمانی مهلت اعتراض دارند اظهار داشت: بر اساس قانون هیئت‌های اجرایی موظفند تا 48 ساعت پس از اعلام نتایج نسبت به دریافت شکایات اقدام و سپس حداکثر به مدت 7 روز در جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت به آنها رسیدگی کنند. البته شاکی باید کاملاً مشخص بوده و شکایات نیز باید با مستندات ارائه شود.

رئیس هیئت نظارت استان هرمزگان گفت: همچنین افرادی که به نحوه برگزاری انتخابات معترض هستند، تا 7 روز پس از اخذ رای فرصت دارند به دبیرخانه شورای نگهبان یا دفاتر استانی آن مراجعه و اعتراض خود را تسلیم نمایند.

حجت‌الاسلام ‌متین در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون از سوی کاندیداها شکایتی در خصوص روند برگزاری انتخابات هرمزگان ثبت شده یا خیر گفت: بله یک سری شکایات و مستندات واصل شده که هیئت نظارت استان در موعد مقرر جمع‌بندی و نظر خود را به شورای نگهبان ارسال خواهد کرد و متعاقباً نتایج آن از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت در استان هرمزگان در پاسخ به این سؤال که در فضای مجازی مطالبی در خصوص تأیید صحت انتخابات استان منتشر شده است تصریح کرد: خیر چنین مطالبی درست نیست و پروسه بررسی صحت انتخابات بعد از اتمام مهلت مقرر قانونی اعتراض انجام خواهد شد و هنوز شورای نگهبان و هیئت نظارت استان وارد مبحث صحت انتخابات نشده، چرا که ثبت شکایات 7 روز زمان داشته است.

حجت‌الاسلام متین در پایان ضمن دعوت آحاد مردم به حفظ آرامش و رعایت موازین اخلاقی، از علاقه مندان همه کاندیداها درخواست کرد تا از پیش داوری در مورد صحت یا عدم صحت انتخابات خودداری کرده و اجازه دهند هیئت نظارت و شورای نگهبان، در بازه زمانی قانونی این مهم را به سرانجام برساند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات