۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۳۶۷

معرفی اندیشمند شیعی در مجله دینی الجزایر

معرفی اندیشمند شیعی در مجله دینی الجزایر
نخستین شماره ویژه‌نامه «جریان‌شناسی فکر دینی در الجزایر» به معرفی نورالدین بولحیه، اندیشمند،‌ استاد دانشگاه و نخبه الجزایری، اختصاص دارد که از پیروان مکتب اهل بیت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین شماره ویژه‌نامه «جریان‌شناسی فکر دینی در الجزایر»آثار و نوشته‌های نورالدین بولحیه، نماینده‌ شاخص یک جریان فکری فعال در میان فرهیختگان الجزایری را معرفی کرد.

وی نویسنده، متفکر، استاد دانشگاه و یکی از نخبگان فکری و دانشگاهی الجزایر به شمار می‌آید که در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی، مکاتب و مذاهب، آثاری دارد و نماینده قشر وسیعی از نخبگان و فرهیختگان نواندیش است.

این استاد دانشگاه با تفکر روشنی که دارد به دور از تعصب و جمود تحت تأثیر امواج فکری انقلاب اسلامی،‌ امام راحل و مقام معظم رهبری قرار دارد و نسبت به مکتب اهل بیت و نظام جمهوری اسلامی ایران همدلی نشان می‌دهد و در مسائل سیاسی دیدگاهی انقلابی دارد و طرفدار جبهه مقاومت و مخالف استکبار و صهیونیست است.

نورالدین بولحیه در اصل، صوفی و مالکی‌مذهب بود و در آغاز جوانی فعالیت‌های وهابی‌گری داشت. وی در فرهنگ اهل سنت زندگی و تحصیل کرده، مکاتب مختلف فکری، فلسفی، کلامی و عرفانی را تجربه کرده و در پایان به ساحل نجات اهل بیت(ع) رسیده است.

وی خود را مسلمان معرفی می‌کند، بدون هیچ گونه گرایش مذهبی. او نظام ولایت فقیه را مترقی‌ترین نظام حکومتی برمی‌شمارد.

بولحیه طرح تمدنی ترکیه و مالزی را اقتصادمحور برمی‌شمرد، در حالی که طرح تمدنی جمهوری اسلامی ایران، که امام خمینی و امام خامنه‌ای آن را ارائه کرده‌اند، انسان‌محور می‌داند و بر طرح آن دو کشور امتیاز دارد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
درباره فوت حسنی مبارک در مصر و سابقه بد او در بین مقاومت خبر یا تحلیلی کار نکردید.
0
0