۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۴۱۴۵۱
حجت الاسلام والمسلمین ذو علم:

جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند

جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند
حجت الاسلام والمسلمین ذو علم با بیان اینکه جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند، گفت: مخاطب اصلی بیانیه جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین ذو علم رییس ستاد پیگیری بیانیه گام دوم دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راه مفهومی و راهبردی برای چهل سال بعدی دانست و گفت: بیانیه گام دوم با توجه به تجربیات چله نخست انقلاب که شامل زیر ساخت‌های فکری، فرهنگی و راهبردی می شود، تنظیم شده است.

وی افزود: طبعا با توجه به اهداف و چشم انداز ترسیم شده در بیانیه گام دوم نمی توان انتظار پیشرفت قابل توجهی برای تحقق تمام مفاد این بیانیه در طول این یکسال داشت و این انتظار به جایی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ذو علم بیان داشت: در حقیقت بیانیه گام دوم فکر و اندیشه‌ای را ارائه کرده که این فکر و اندیشه در طول یکسال گذشته توانسته بسیاری از شبهات را برطرف و از نظر گفتمانی و فلسفی جبهه انقلاب اسلامی را توانمند سازد.

رییس ستاد پیگیری بیانیه گام دوم دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای ادامه داد: همچنین بیانیه گام دوم توانسته یک وجه اشتراک و مفاهیم مشترکی را در فضای فکری و فرهنگی جامعه ایجاد کند.

وی افزود: همین مقدار از تاملاتی که در بخش های مختلف جامعه راجع بیانیه گام دوم مبذول شده از نشست ها گرفته تا هم اندیشی‌ها، مقالات و اندیشه ورزی هایی که در این زمینه انجام شده بسیار مغتنم است.

حجت الاسلام والمسلمین ذو علم ادامه داد: اما اینکه آیا بیشتر از این نمی شد انجام شود یا با راهبردهای هم‌افزا و سازمان‌یافته‌ای که بعضی نهادهای سیاست گذار در عرصه های اجتماعی و فرهنگی می توانستند انجام دهند آیا نمی شد این مسیر سریع‌تر و عمیق‌تر طی شود؟ باید بگوییم چرا این اتفاقی بود که می توانست رخ دهد اما می توان گفت جامعه نسبت به بیانیه گام دوم یک توجه خوب و مثبتی دارد و هیات‌های اندیشه‌ورز که در دستگاه‌های محتلف شکل گرفته و مدیران بخش‌های عمده‌ای از دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای که در این باب می اندیشند و دغدغه پیدا کردند را می توان حرکت بسیار مناسب قلمداد کرد.

رییس ستاد پیگیری بیانیه گام دوم دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه همه موظف هستند به انگیزه‌ها و نگاه‌هایی که در باطن بیانیه وجود دارد توجه کنند، گفت: امیدوار هستیم با همسویی گفتمانی و با عمق بصیرت فرهنگی و انقلابی بتوانیم این بیانیه را بیشتر به سمت تحقق پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: جوانان نباید منتظر دیگران بمانند بلکه با آن دریافت متقن و مستدلی که به دست می آورند باید تلاش کنند راه‌ها و طراحی‌های نو را پیدا و زمینه را برای تحقق عملی هر چه بیشتر و عمیق‌تر بیانیه فراهم سازند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
احسنت
0
0