۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۴۱۵۰۹
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

پاسخگویی به نیازهای جامعه رسالت مهم حوزه علمیه است

پاسخگویی به نیازهای جامعه رسالت مهم حوزه علمیه است
سرپرست حوزه علمیه لرستان رسالت مهم حوزه را پاسخگویی به نیازهای جامعه دانست و گفت: راه اندازی مراکز و رشته های تخصصی اقدامی مهم در این زمینه است.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پاسخگویی به نیازهای جامعه رسالت مهم حوزه علمیه است.

وی با اشاره به گسترش شبهات و نیازهای جامعه افزود: طلاب و روحانیت همواره باید مجهز به علم روز بوده و با استفاده از روش های نوین تلیغی و رسانه ای پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: قدرت پاسخگویی حوزه علمیه بالا بوده و راه اندازی مراکز تخصصی و رشته های تخصیی در حوزه علمیه فرصتی را فراهم ساخته تا طلاب و روحانیت بتواند نیازهای جامعه را به خوبی پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه ظرفیتی عظیم در راه اندازی رشته های تخصصی و تحصیل طلاب دارد و می توان گفت که تا چند سال آینده نزدیک به 300 گرایش در باب آموزشی دارد.

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت: امروزه حوزه علمیه به سمتی حرکت می کند که به خوبی نیازهای جامعه را می شناسد و می تواند پاسخگوی این نیازها باشد.

وی یادآور شد: حوزه های علمیه متوجه نیازهای گسترده مردم شده اند و می دانند باید به آن سمت حرکت کنند که بتوان از عهده مسائل و مشکلات روز جامعه بر آمد.

سرپرست حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون حرکت از سمت طلبه و روحانیت به سمت مردم برای تبیین ارزش های دینی و پاسخگویی به نیازهای جامعه بوده است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: زمانی نیز هست که مردم سؤالات و شبهاتی دارند و برای پاسخگویی حوزه علمیه را دیر انتخاب می کنند و یا به سمت حوزه نمی آیند که نیاز به بررسی دارد و باید این مشکلات برطرف شود.

وی وظیفه اصلی حوزه را پاسخگویی به نیازهای مردم خواند و اظهار داشت: حوزه علمیه نیازهای مردم و جامعه را تا چند سال آینده بررسی کرده و در این راستا به خوبی گام بر می دارد./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات