۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۴۱۴۲۱
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

مصلاها و مساجد جامع خراسان شمالی ضدعفونی می‌شود

مصلاها و مساجد جامع خراسان شمالی ضدعفونی می‌شود
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از ضدعفونی کردن مصلاها و مساجد جامع شهرهای مختلف استان به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: مصلاها و مکان‌های برگزاری آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه خراسان شمالی برای حضور نمازگزاران، ضدعفونی می‌شوند.

وی گفت: با توجه به نگرانی‌ها از شیوع کرونا ویروس، محل‌های برگزاری نماز جمعه در ۱۶ نقطه استان، پیش از حضور نمازگزاران ضدعفونی می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار داشت: با هماهنگی انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان، برای جلوگیری از شیوع کرونا، مهرها، کتابخانه‌ها، بخش بازرسی و سایر نقاط در مساجد و مصلاها ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: زمان برگزاری آیین عبادی و سیاسی، در هفته جاری به ۲ ساعت، کاهش یافته است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از اتمام برگزاری نماز جمعه هم مکان‌های برگزاری این آیین، بار دیگر ضدعفونی خواهد شد.

گفتنی است، در خراسان شمالی، نماز جمعه در ۱۶ مرکز اقامه می‌شود و ۶ هزار تا ۱۲ هزار نفر از مردم در این آیین شرکت می‌کنند.

به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این استان از روز یکشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده است.

همچنین پیش از این به‌منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام تمهیدات ویژه مقابله با این ویروس، مدارس علمیه این استان نیز تا پایان هفته تعطیل شد و حوزه علمیه خراسان شمالی، به‌منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تهیه مقدماتی ویژه مقابله با این موضوع در مدارس تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

شایان‌ذکر است، در خراسان شمالی بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون بیماری با تست مثبت کرونا شناسایی و مشاهده نشده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
به نظر من یک ویروس می‌تواند به یک تهدید برای بشریت تبدیل شود. چون ما در کشتی نوح زندگی می‌کنیم و اگر یک بخشی از این کشتی سوراخ شود، همه بشریت مورد تهاجم قرار می‌گیرند و این اتفاق خطرناکی است و همه ما باید نگران یکدیگر باشیم به همین خاطر می‌گویم تنها فایده «کرونای عزیز» شاید این باشد که از این به بعد به داد هم برسیم و در کنار هم قرار بگیریم.
0
0