۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۴۱۵۶۱
بر اساس پاسخگویی استاد پیشوایی؛

مجموع سؤالات و پاسخ‌های «پرسمان تاریخی» کتاب شد

مجموع سؤالات و پاسخ‌های «پرسمان تاریخی» کتاب شد
با توجه به استقبال مردم از برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف و پاسخگویی حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی،مجموع سؤالات و پاسخ‌های این برنامه رادیویی کتابی تهیه کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به استقبال مردم به برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف و پاسخگویی استاد حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی بر آن شد که از مجموع سؤالات و پاسخ‌های این برنامه رادیویی کتابی تهیه کند. 

کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی، جلد سوم درباره زندگانی معصومان از امام سجاد (ع) تا پایان غیبت صغری» به کوشش حجت‌الاسلام یدالله حاجی‌زاده در همین راستا تدوین شد.

پیش از این جلد اول این مجموعه که به زندگی پیامبر اعظم (ص) و جلد دوم آن از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع ) تا قائله عاشورا در دسترس عموم قرار گرفته است. 

در پاسخ‌گویی تلاش شده است که به برخی از مهم‌ترین پرسش‌های تاریخی پاسخ داده شود و «اولویت داشتن»، «سودمندی» و «عمومیت» از مهمترین معیارهای گزینش پرسش‌های تاریخی درباره حیات ائمه (ع) است. 

در پاسخ‌گویی اصل تدریج حیاتی است. یعنی ممکن است عمده‌ای از سؤالات با یک پاسخ رفع شود. به خاطر همین در این کتاب سعی شده است که به علت‌های سؤالات توجه شود و بر اساس علت‌ها پاسخ داده شود. لذا با کمترین پاسخ بیشترین رفع سؤالات را خواهد داشت.

این کتاب به تازگی در ۲۳۲ صفحه و با قیمت  ۴۰۰۰۰ تومان توسط نشر معارف به چاپ رسید./998/.

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات