۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۴۱۶۳۰

همکاری ایران و تونس در برگزاری نشست‌های علمی قرآنی

همکاری ایران و تونس در برگزاری نشست‌های علمی قرآنی
رایزن فرهنگی ایران در دیدار با رییس رابطة القرآن تونس، درباره برنامه‎های آینده برای تقویت همکاری‎های دوجانبه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، میثم فراهانی رایزن فرهنگی ایران در دیدار با شیخ محمد مشفر رییس رابطة القرآن تونس، برگزاری نشست‎های علمی قرآنی، تبادل تجربیات در زمینه برگزاری مسابقات قرآن و تبادل اساتید قرآنی به منظور برگزاری کارگاه‎های تخصصی را از جمله برنامه‎های آینده رایزنی برای تقویت همکاری‎های دوجانبه برشمرد.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس در دیدار با رییس رابطة القرآن تونس (سازمان قرآنی تونس) و حضور در جلسه شورای عالی مسابقات قرآنی درباره توسعه همکاری‌های قرآنی بحث و گفت‎ وگو کرد.

فراهانی در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار رییس رابطة القرآن تونس، به پیشرفت‎ها و دستاوردهای قرآنی ایران در زمینه‌های مختلف تبلیغی ـ ترویجی، آموزشی و علمی اشاره و بیان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی، تربیت مدرس، حافظ، قاری و مفسر قرآن کریم و همچنین توجه به توسعه پژوهش‌های قرآنی از مهمترین دستاوردهای قرآنی ایران در چهل سال اخیر است.

رایزن فرهنگی ایران با پرداختن به تأسیس دانشکده‎های علوم قرآنی، تألیف پایان‎نامه‎های تخصصی در رشته‌های علوم قرآن و حدیث در مقاطع ارشد و دکتری، برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی قرآنی و تأسیس پژوهشکده‎های علوم و معارف قرآنی از دیگر دستاوردهای ایران در این باره به‌ شمار می‌رود.

فراهانی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و حضور متسابقان برجسته از کشورهای مختلف، نهضت تربیت حافظان قرآن و نیز حضور نمایندگان ایران در مسابقات بین‎المللی قرآن در کشورهای مختلف را از جمله فعالیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برشمرد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات