۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۴۱۹۲۸
حجت الاسلام مجدهاشمی:

بلایا و مصائب برای مومنان امتحان الهی است

بلایا و مصائب برای مومنان امتحان الهی است
استاد حوزه علمیه گفت: بلایا و مشکلات برای ظالم ادب و برای مومنان امتحان الهی است تا به کرامت و بزرگی دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم، گفت: انسان در زندگی دنیوی با مشکلات، مصائب و دشواری‌های فراوانی مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند حکیم است، ادامه داد: مشکلات و مصائبی که مومنان و اهل ایمان به آن گرفتار می شوند علل و اسباب مختلفی دارد و نشان از حکمت الهی است.

حجت الاسلام مجدهاشمی یکی از دلایل ابتلائات و بلایا را آزمایش الهی برشمرد و اظهار داشت: دلیل نزول بسیاری از بلایا مانند ترس، گرسنگی، بیماری و غیره در راستای رشد بشر و تثبیت و تکامل ایمان در قلب آدمی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات سوره عنکبوت، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: همین که شما به زبان گفتید ایمان آوردیم کافی است و امتحان نمی شوید؟؛ انسان مومن در طول زندگی دنیایی خود می داند که خداوند با مصائب او را آزمایش می کند از این رو در برابر دشواری اهل شکیبایی و صبر می شود.

وی افزود: انسان به هر میزان ایمانش قوی باشد به همان مقدار با بلا و مشکلات آزمایش می شود. انبیاء و اولیای الهی با مصائب و مشکلات فراوانی امتحان شدند.

حجت الاسلام مجدهاشمی با بیان اینکه برخی مصائب و مشکلات تادیب است، ابراز کرد: زمانی که انسان عمل اشتباهی انجام می دهد و معصیت کار می شود گرفتار بلا می شود تا متوجه اشتباه خود شود. البته گاهی نیز مشکلات و بلایا ناشی از کفر ورزی و آثار اعمال زشت آدمی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بعضا مصائب و مشکلات سبب رشد و شکوفایی استعداد انسان می شود، گفت: انسان با تلاشی که در رفع مشکلات انجام می دهد رشد پیدا کرده و موفقیت موجب شادمانی‌ او می شود؛ کسانی که در مشکلات و سختی ها رشد می کنند بسیار انسان های مقاوم و استواری هستند.

وی با بیان اینکه گاهی مشکلات و سختی ها کفاره گناهان گذشته انسان است، عنوان کرد: خداوند انسان مومن را در همین دنیا با ابتلائات و مشکلات پاک می کند تا در عالم برزخ و قیامت گرفتار رنج و سختی عذاب نشود.

حجت الاسلام مجدهاشمی در پایان ادامه داد: بلایا و مشکلات برای ظالم ادب و برای مومنان امتحان الهی برای رسیدن به کرامت و بزرگی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات