۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۹۸۴
حجت الاسلام حیدری:

بقاع متبرکه مازندران روزانه ضد عفونی می شوند

بقاع متبرکه مازندران روزانه ضد عفونی می شوند
مدیر کل اوقاف مازندران از اجرای برنامه های بهداشتی در سطح بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه استان روزانه ضد عفونی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع پرسنل این اداره کل با بیان این که مردم می توانند با رعایت نکات بهداشتی به زیارت امامزادگان بپردازند، گفت: مدیران بقاع متبرکه استان موظه هستند روزانه اماکن مذهبی را به صورت مرتب ضد عفونی کنند.

وی با اشاره به این که همه بقاع متبرکه در استان به روی مردم باز است، افزود: برای حفظ سلامت شهروندان تجمع و پخش غذای نذری در بقاع متبرکه ممنوع است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مردم از اجتماعات در بقاع متبرکه پرهیز کنند، افزود: اجازه توزیع غذای نذری در امامزادگان و بقاع متبرکه داده نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم از لمس کردن و بوسیدن ضریح امامزادگان تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند، خاطرنشان کرد: حضور در سطح امامزادگان جهت زیارت مشکلی ندارد و مردم می توانند با رعایت نکات بهداشتی به زیارت امامزادگان بپردازند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: به دلیل سلامت مردم، از کسانی که بیمار هستند و مشکل قلبی، تنفسی و کلیوی و سن بالایی دارند می خواهیم در این مکانن ها حضور پیدا نکنند.

وی با بیان این که همه هیأت امناء و مدیران بقاع متبرکه استان موظف هستند روزانه اماکن مذهبی را به صورت مرتب ضد عفونی کنند، فزود: برای پیشگیری از ویروس کرونا در نماز جماعت از دست دادن پرهیز کنند.

تشکیل پویش کرونا را شکست می دهیم در بقاع متبرکه مازندران

مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست گفت: برای گذر و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن رعایت نکات بهداشتی، حفظ آرامش روانی جامعه و دوری از استرس ضروری است که در همین راستا پویش کرونا را شکست می دهیم از سوی خادمین بقاع متبرکه مازندران اجرایی می‌شود.

صاحب نجفی با اشاره به این که با شیوع ویروس کرونا در مازندران فعالیت‌ها در بقاع متبرکه استان با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های بهداشتی از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در مازندران توزیع غذاهای نذری در بقاع متبرکه استان ممنوع اعلام شد و طی جدیدترین تصمیم‌ها در کمیته پدافند غیرعامل اداره‌کل اوقاف استان، برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در آستان مقدس امامزادگان مازندران ممنوع اعلام شده است.

وی بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان و زائرین آستان مقدس امامزادگان تاکید کرد و افزود: در همین راستا محوطه و ضریح آستان مقدس امامزادگان مازندران روزانه ضدعفونی می‌شود./950/پ310/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات