۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۶۴۲۰۶۲
حجت الاسلام خوبانی:

دشمن با بزرگ ‏نمایی، التهاب‏ آفرینی و شایعه ‏سازی به دنبال اضطراب عمومی است

دشمن با بزرگ ‏نمایی، التهاب‏ آفرینی و شایعه ‏سازی به دنبال اضطراب عمومی است
حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که جامعه امروز نیازمند نشاط و امید است، گفت: دشمن با القاء ترس، بزرگ ‏نمایی، التهاب‏ آفرینی و شایعه ‏سازی به دنبال اضطراب عمومی است.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی از سوی آحاد مردم به منظور از بین بردن این ویروس شایع در کشور تأکید کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تجلیل از خدمات و مجاهدت های شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی کشور در مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: امروز مجموعه درمانی و پزشکی کشور به عنوان مدافعان سلامت نقش بسیار برجسته ای در مقابله با ویروس کرونا دارند.
 
وی با بیان این که مراقبت‌های بهداشتی و رعایت قواعد پیشگیری بهترین راه برون رفت کشور از این مشکل است، افزود: پرهیز از ایجاد هراس و وحشت از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه همه بخش‌ها قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هیچ گاه نباید از خداوند متعال غافل شویم و باید به شدت از بزرگنمایی و هراس افکنی در میان مردم در رابطه با این بیماری که چیزی شبیه آنفولانزا است پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: متخصصان توانمند ما در وزارت بهداشت و درمان، بر اساس اطلاعات و آمار جهانی بر این باورند که کرونا بسیار کم ‏خطرتر از ویروس آنفولانزا است.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که دشمن با القاء ترس، واهمه‏ عمومی، بزرگ ‏نمایی غیر عادی، التهاب‏ آفرینی و شایعه سازی به دنبال اضطراب عمومی در بین مردم است، تصریح کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشاط، امید و شادابی برای مقابله با این ویروس هستند.
 
وی با تأکید براین که ایران اسلامی در عرصه رعایت بهداشت بر اساس شاخص‌های جهانی، جزء کشور‌های برتر دنیا است، بیان داشت: مردم ما نباید به اخبار و مطالب بیان شده از سوی هر شخص و نهادی غیر از مسؤولان وزارت بهداشت توجه کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در این ماجرا به دنبال ایجاد حس وحشت و رعب در میان مردم و ناکارآمد جلوه داده مسؤولان کشورمان است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشورمان از لحاظ توان درمانی و بهداشتی جزء کشور‌های برتر منطقه و جهان است.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که دشمن در موضوع ویروس کرونا در صدد ایجاد توطئه‌ای تازه با سوء استفاده از فضای به وجود آمده علیه کشور است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در عرصه‌ها و صحنه‌های گذشته نشان دادند که هیچ گاه فریب هیاهوی دشمن را نخواهند خورد.
 
وی با بیان این که یکی از زیر ساخت‏‌های اصلی آرامش ‏بخشی که به اطمینان و سکینه جمعی کمک می ‏کند، توصیه به یاد خدا، ذکر الهی و توسل به ذواتِ مقدسه معصومین (ع) است، خاطرنشان کرد: باید از سخنانی که موجب التهاب و جریحه ‏دار شدن روحیه مردم می ‏شود به شدت خود داری شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات