۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۶۴۲۰۶۶
رئیس اداره اوقاف کاشان:

برگزاری مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه کاشان ممنوع شد

برگزاری مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه کاشان ممنوع شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: برگزاری نماز‌های جماعت، ادعیه و مراسم متوفیان در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
مسلم محمود زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کاشان، درب حرم‌های مطهر بسته و از تماس فیزیکی دست و صورت و بوسیدن ضریح توسط زائرین جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه سطوح مختلف «ضریح مطهر، دستگیره ها، دربها، میز یا صندلی» که به هر نحوی در تماس دست قرار دارند ضد عفونی شود، بیان کرد: هر گونه تجمع و برگزاری مراسم در بقاع متبرکه ممنوع است.

محمود زاده برگزاری نماز‌های جماعت، ادعیه و مراسم متوفیان در بقاع متبرکه را تا اطلاع ثانوی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: هر نوع توزیع نذورات و تغذیه، توزیع و نصب چادر در بقاع متبرکه ممنوع است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: هرگونه تجمع، توزیع نذورات، تغذیه و برنامه‌های نماز جماعت، ادعیه و مراسم متوفیان در بقعه‌های متبرکه تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گفته وی در صورت مقاومت گروه‌های خاص برای تجمع یا عزاداری و ممانعت از اجرای برنامه‌های پیشگیرانی با توجه به هماهنگی انجام شده با دادستانی مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارید.

وی با اشاره به اینکه نظافت کامل بقاع متبرکه و ضد عفونی کردن آن حائز اهمیت است، گفت: نظافت و ضد عفونی کردن چادرها، کیسه کفش از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمود زاده با تأکید بر اینکه دفن اموات در بقاع متبرکه باید با مجوز این اداره و هماهنگی قبلی باشد، عنوان کرد: تمامی گواهی‌های فوت به ویژه گواهی فوت بیمارانی که از شهر‌های دیگر به کاشان منتقل می‌شوند باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تایید شود و دفن بیماران مبتلا به ویروس کرونا و تغسیل آن‌ها شرایط خاص خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای آبخوری‌ها لیوان یکبار مصرف تهیه و ولیوان‌های ثابت جمع آوری شود، گفت: موارد فوق به اطلاع اعضای هیئت امنا و خادمین رسانده و آموزش‌های لازم داده شود تا هر چه سریعتر با همکاری یکدیگر شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا در کشور باشیم.

محمود زاده همچنین با بیان اینکه در صورت مراجعه افراد غیر مسؤول به عنوان متصدیان سنجش ویروس کرونا مراتب را اطلاع دهید، گفت: با توجه به خلوت بودن بقاع متبرکه، موارد امنیتی و حفاظتی را مد نظر داشته باشید.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیکی کاشان به قم در صورت مراجعه افراد برای اسکان در زائرسرای بقاع متبرکه ضمن احترام به زائران ابتدا با هماهنگی مراکز بهداشتی محل، معاینه کامل انجام و در صورت موافقت مراجع بهداشتی به آنان اسکان داده شود در غیر این صورت ضمن قرنطینه مراتب اطلاع رسانی و محل ضد عفونی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به شماره تلفن ۵۵۴۲۰۰۲۰ معاونت پیشگیری از بیماری‌های خاص کاشان اطلاع دهید.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دارای ۱۲۰ بقعه متبرکه از جمله ۱۰۰ امامزاده، ۱۴ آرامگاه، سه حسینیه زیارتی، ۲ مسجد زیارتی و یک قدمگاه است.

با احتساب آمار کاشان و آران‌وبیدگل، در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که نزدیک به چهار درصد از کل بیماران شناسایی شده در کشور هستند./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات