۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۴۲۰۹۵
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا خبر داد؛

۱۶ مرکز درمانی سپاه مازندران در خدمت شبکه بهداشت و مردم

۱۶ مرکز درمانی سپاه مازندران در خدمت شبکه بهداشت و مردم
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران گفت: ۱۶ مرکز درمانی سپاه کربلا در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، مجتبی بلباسی، معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس «کرونا» در کشور و دنیا، اظهار داشت: مازندران هم مانند ۱۵ استان دیگر به صورت جدی درگیر این بحران شده است.

وی افزود: لازمه مقابله با این ویروس دقت مردم را می‌طلبد چرا که این ویروس قدرت انتشار بالایی دارد و خانواده‌ها حداکثر تلاش را برای تأمین سلامتی افراد مسن، کودکان و افراد آسیب‌پذیر داشته باشند و در خانه بمانند تا در معرض انتشار گذرای این ویروس در شهر و خیابان و کوچه نباشند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران ادامه داد: در صورت بروز علائمی، چون تب، گلودرد، دردعضلانی و مشکلات محدود از مسکن، تب بر، دارو‌های حمایتی، مایعات گرم، غذا‌های مناسب استفاده کنند و از خوردن غذا‌های سرد مثل ماست و ترشی پرهیز کنند.

بلباسی استفاده از گیاهان دارویی مثل زنجبیل و آویشن را راه‌های مراقبت از خود در منزل عنوان کرد و گفت: تا جایی که امکان دارد بخاطر حضور برخی بیماران که انتشار ویروس کرونا را دامن می‌زنند از رفتن به مراکز درمانی پرهیز کنند.

این مسؤول، استراحت در منزل را به افرادی که دچار مشکلات تنفسی شدند توصیه کرد و گفت: مخصوصا کارمندان، کارگران، کادر اداری، افراد مسن و دارای بیماری‌های زمیه‌ای مثل دیابت، غدد، پرفشاری خون، استفاده کننده‌های دارو‌های خاص، در منزل بمانند و از رفت و آمد‌ها و حضور در اجتماعات و مراسمات پرهیز کنند و در صورت هر گونه رفت و آمد دست‌ها را شستشو داده و جا‌هایی که آلودگی دست بالا است حتما از ضدعفونی کننده استفاده شود.

وی افزود:به عنوان معاونت بهداشت سپاه کربلا به عنوان عضو قرارگاه پدافند زیستی شفا در استان و استانداری حضور فعال داریم و در جلسات اهم مسائل و موارد مطروحه مورد نیاز حوزه سپاه را حمایت کردیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران ادامه داد: سپاه به عنوان پشتیبان دولت در خط حمایت است تا بتوانیم با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشتی درمانی این مرحله را با کمترین ضایعات و کیفیت بالای خدمات به مردم خدمت کنیم.

این مسؤول با اشاره به این که کادر بهداشتی سپاه کربلا با ۱۶ مرکز درمانی در سراسر استان حضور فعال دارد، افزود: بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضای چالوس و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.

بلباسی با بیان اینکه ما با هدف بکارگیری همه ظرفیت‌های سپاه در خدمت مردم پای کار آمدیم، گفت: امروز نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در جهاد مقدس دفاع از مردم در مقابل این ویروس منحوس به خوبی مشهود است.

وی با قدردانی از کادر پزشکی سپاه، اظهار داشت: با ایجاد امید حداکثری باید این مسائل و مشکلات را حل و فصل کنیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران گفت: در حوزه پادگان‌های سپاه و مراکز نظامی وابسته به نیرو‌های مسلح در سطح استان اقدامات و تدابیر خوبی صورت گرفته و تا جایی که ممکن بود برنامه‌ها و مراسمات و آموزش‌ها را حذف کردیم و فرصت برای ترخیص سربازان و کادر رسمی را فراهم کردیم تا در منزل بمانند و کمترین آسیب به جامعه نیرو‌های مسلح ما اتفاق بیفتد تا بعد از دوران بحران جدی با بازآفرینی همه ظرفیت‌ها نشاط و شادابی و معنویت را شاهد باشیم.

بلباسی با تأکید بر این که خانواده‌ها در کنار هم باشند و اخبار و فضای مجازی ناامیدکننده و هشداردهنده‌های نابجا و احساس نگرانی‌ها را از خود دور کنند، تصریح کرد: صدا و سیما با فراهم کردن فضای آموزشی مدارس و آموزش پیشگیری از ویروس کرونا اقدام به پخش برنامه‌های جالب و شاد در ماه رجب و آستانه میلاد امام علی (ع) و ماه شعبان و ایام میلاد ائمه کرده است و ما باید به همدیگر امید بدهیم و کمک کنیم کشور از این بحران عبور کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات